این قطعی برق در منازل برخی مشترکین منجر به خرابی در سیستم برقی ساختمان و همچنین اسیب رساندن به تاسیسات و لوازم خانه شده است.
کد خبر: ۷۳۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 25 April 2019

بی اطلاعی از قطعی مکرر برق که چند روزی مهمان ناخوانده زندگی و کار مردم مناطق مرکزی و برخی بخش های شرقی مازندران است، منجر به برخی نارضایتی ها در میان مشترکین این مناطق شده است.

  چند روزی است که برخی ساکنین شهرستان های مرکزی استان از جمله آمل و ساری با قطعی پی در پی و بی وقت و ساعت برق روبرو هستند.
بر اساس شکایت رسیده شده به خبرگزاری ایرنا این قطعی برق در منازل برخی مشترکین منجر به خرابی در سیستم برقی ساختمان و همچنین اسیب رساندن به تاسیسات و لوازم خانه شده است. 
البته انچه مردم این مناطق را مورد آزار قرار داده قطعی بدون اطلاع قبلی است که منجر به سرگردانی و کلافگی مشترکین برق شده است.
علاوه بر این، قطعی برق ادارات و دستگاه های دولتی را نیز بی نصیب نگذاشت و عملا خدمات رسانی را در این نهاد ها متوقف کرد، در حالیکه ادارات نیز از قطعی برق ابراز بی اطلاعی کردند.
**مانور اصلاح شبکه عامل قطعی برق 
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا برگزاری مانور اصلاح و بهینه سازی خطوط توزیع برق را عامل اصلی قطعی عنوان کرد و گفت: البته در برخی مناطق نیز مشکلات شبکه در قطعی برق دخالت داشته اند. 
قاسم شهابی برگزاری این مانورها را جهت آماده سازی و تقویت خطوط توزیع برق برای ورود به فصل پرمصرف تابستان را ضروری دانست و افزود: خطوط توزیع برق شبکه ای مستهلک بوده که همواره نیازمند اصلاح و نوسازی است. 
وی همچنین در پاسخ به عدم اطلاع رسانی قطعی برق در روزهای اخیر ، اعلام کرد: خبرهای قطعی برق در یکی از رسانه های (که ایرنا نمی تواند نام ان را عنوان کند) برای اطلاع رسانی اعلام می شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از اینکه اطلاعیه قطعی برق اطلاع رسانی نمی شود اعلام بی اطلاعی کرد و گفت: حتما موضوع پیگیری خواهد شد و از این پس سعی خواهد شد تا تمامی قطعی برق غیر عمدی و برنامه ریزی شده اعلام شود. 
شهابی همچنین با اشاره به خسارت قطعی برق به تاسیسات و لوازم برقی خانه افزود: علت این موضوع عدم استفاده از محافظ های برق و یا فیوز های نگهدارنده است. 
وی با تاکید بر اینکه تمامی لوازم برقی باید از محافظ برخودار باشند افزود: نوسانات برق در فصل تابستان بیشتر خواهد بود که ممکن است خسارات زیادی به دستگاههای بدون محافظ وارد کند. 
توزیع برق استان مازندران شامل 2 شرکت می باشد و شرکت توزیع برق مازندران 15 شهرستان از 22 شهرستان مازندران از گلوگاه تا انتهای آمل را تحت پوشش دارد که یک میلیون و 360 هزار مشترک دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار