عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: وزارت جهاد کشاورزی طی سال گذشته نتوانست واردکنندگان را کنترل کنند و همین موضوع باعث شد تا آنها بتوانند از رانت انحصار استفاده و بازار را متلاطم سازند.
کد خبر: ۷۳۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲ 25 April 2019

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: وزارت جهاد کشاورزی طی سال گذشته نتوانست واردکنندگان را کنترل کنند و همین موضوع باعث شد تا آنها بتوانند از رانت انحصار استفاده و بازار را متلاطم سازند.
علی محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار ما، در خصوص شیوه توزیع نهاده‌های دامی وارداتی در کشور، گفت: دولت مکلف شده است که تمامی نهاده‌های دامی را با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد و توزیع کند، وزارت جهاد کشاورزی نیز باید نظارت دقیقی بر فرآیند واردات آنها داشته باشد.

نماینده مردم بهشهر، نکا وگلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال گذشته نظارت بر واردات و توزیع نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور علی رغم تخصیص منابع ارزی مناسب بسیار ضعیف بود، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی طی سال گذشته نتوانست واردکنندگان را کنترل کنند و همین موضوع باعث شد تا آنها بتوانند از رانت انحصار استفاده و بازار را متلاطم و موجب افزایش شدید قیمت محصولات نهایی مانند گوشت مرغ و قرمز شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال جاری حدود 14 میلیارد دلار ارز 4 هزار و 200 تومانی را برای واردات کالاهای اساسی پیش بینی شده که بخش زیادی از آن به تامین و توزیع خوراک دام اختصاص پیدا کرده است، ادامه داد: انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی به صورت دقیق بر واردات نهاده‌های دامی نظارت و رهگیری لازم را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید در چارچوب برنامه‌های نظارتی وزارت جهاد کشاورزی اقدام به توزیع نهاده‌های دامی وارداتی بر مبنای قیمت ارز 4 هزار و 200 تومان کند، عنوان کرد: با توزیع دقیق نهاده‌های دامی این محصولات به صورت عادلانه در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرند و محصول نهایی بر مبنای این قیمت تعیین می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جلساتی با وزیر جهاد کشاورزی، سازمان پشتیبانی امور دام و سایر دستگاه‌های ذی ربط در کمیسیون کشاورزی در حال برگزاری است، با پیگیری‌های صورت گرفته شده قیمت گوشت قرمز و سفید روند نزولی را طی می‌کنند.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار