هوای آفتابی اولین جمعه ماه اردیبهشت در مازندران سبب وسوسه مسافران و گردشگران برای تنظیم برنامه بازگشتشان در واپسین ساعات روز شده و به همین دلیل هم ترافیک شامگاهان را در جاده های استان منتهی به تهران سنگین کرد.
کد خبر: ۷۳۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵ 26 April 2019

هوای آفتابی اولین جمعه ماه اردیبهشت در مازندران سبب وسوسه مسافران و گردشگران برای تنظیم برنامه بازگشتشان در واپسین ساعات روز شده و به همین دلیل هم ترافیک شامگاهان را در جاده های استان منتهی به تهران سنگین کرد.

ایرنا، تاخیر در برنامه بازگشت مسافران و مجاوران از ییلاقات سبب شد تا جاده های مازندران صبح و بعد از ظهر امروز جمعه را تا حدودی خلوت سپری کنند و به همین دلیل هم پلیس راه برنامه از پیش تعیین شده محدودیت ترافیکی را ابتدا به تعویق انداخته و سپس لغو کرد.
به طور معمول جاده های مازندران منتهی به تهران عصر هر جمعه به خاطر هجوم مسافران و گردشگران برای بازگشت به محل زندگی و کارشان برای چند ساعت و گاهی تا اوایل صبح شنبه یکطرفه می شود.
گزارش خبرنگاران ایرنا و اظهارات شاهدان عینی حاکیست که هم اکنون در جاده هراز و کندوان مسافران و مردم محلی با ترافیک سنگین در برخی مقاطع این محورها رو به رو هستند.
همچنین گزارش های دریافتی حاکیست که ترافیک در محور ساری - سمنان ( جاده کیاسر ) هم پرحجم و سنگین است ولی در محور سوادکوه وضعیت ترافیک روان اعلام شده است.
فرمانده پلیس راه مازندران شامگاه جمعه به خبرنگار ایرنا گفت : هم اکنون در هر 2 مسیر رفت و برگشت جاده هراز و همچنین در جاده کندوان از مرزن آباد به سمت کرج در برخی مسیرها ترافیک سنگین است و تردد خودرو ها به کندی انجام می شود.
سرهنگ علیرضا قدمی با اشاره افزایش تردد مردم محلی در ماه اردیبهشت به ییلاقات استان بویژه مناطق بالادست شهرستان آمل در حاشیه جاده هراز ، افزود : در حال حاضر در محور هراز ، حد فاصل نارنجستان تا سه راهی چلاو، سه راهی لاسم و پلیس راه بایجان تا آب اسک ، امامزاده لهاش تا سه راهی چلاو ترافیک سنگین است و در باقی مسیر پر حجم می باشد.
وی گفت که ترافیک در محور کندوان هم در محدوده هزار چم، پل زنگوله و تونل سنگین است.
سرهنگ قدمی از وجود ترافیک پرحجم در بخشی از محور ساری به سمنان خبر داد و افزود : ترافیک در این محور در ورودی و خروجی شهر ساری و محدوده ' تاکام ' پرحجم است ولی حرکت خودروها جریان دارد.
فرمانده پلیس راه مازندران با اعلام این که وضعیت ترافیکی در محور سوادکوه ( قائمشهر - فیروزکوه ) تا حدودی عادی است ، گفت که در این محور تردد خودرو ها در محدوده ' کارسالار ' و شهر پل سفید پرحجم است ولی در سایر نقاط ترافیک روان و عادی است .
کندوان ، هراز و فیروزکوه سه محور اصلی مازندران منتهی به پایتخت و غرب کشور هستند و محور کیاسر هم ارتباط این استان را با سمنان برقرار می کند. این محورها در عین حال یکی از مهم ترین مسیرهای گردشگری مازندران به شمار می رود.
همچنین 2 محور در شرق و غرب استان راه ورودی مازندران از استان گلستان و گیلان می باشد.
مازندران 10 هزار و400 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان حدود سه هزار کیلومتر آن محور های اصلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار