کد خبر: ۷۴۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ 11 May 2019

  مدير جهاد کشاورزي بابلسر ،  از سال گذشته تاکنون 57 مورد احکام قلع و قمع ساخت و ساز و بناي غير مجاز در اراضي زراعي و باغي اين شهرستان اجرا و 17 هزار مترمربع از اين اراضي آزاد سازي و به چرخه توليد بازگشت.

، حميدرضا رحماني با بيان اينکه حفظ کاربري اراضي کشاورزي و جلوگيري از خرد شدن آن‌ها يکي از مهمترين اولويت‌هاي کاري جهاد کشاورزي است، گفت: از سال گذشته تاکنون 57 مورد احکام قلع و قمع ساخت و ساز و بناي غيرمجاز در اراضي زراعي و باغي شهرستان بابلسر اجرا و 17 هزار مترمربع از اين اراضي آزاد سازي و به چرخه توليد بازگشت.

مدير جهاد کشاورزي شهرستان بابلسر ادامه داد: بر اساس ماده سه قانون حفظ کاربري اراضي زراعي و باغي دو مورد حکم قطعي قلع و قمع ساخت و ساز غيرمجاز در اراضي کشاورزي اين شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

وي افزود: به منظور اجراي تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربري اراضي کشاورزي نيز 15 قطعه تفکيکي و احداث بناي غيرمجاز در روستاي مقريکلاي اين شهرستان تخريب شد.

رحماني اضافه کرد: با اجراي اين احکام پنج هزار مترمربع از اراضي کشاورزي اين شهرستان به حالت اوليه برگردانده شد.

وي تصريح کرد: اين عمليات توسط اکيپي از امور اراضي جهاد کشاورزي و با حضور و همراهي نيروي انتظامي و نماينده دادستان اين شهرستان صورت گرفت.

مدير جهاد کشاورزي شهرستان بابلسر خاطرنشان کرد: هرگونه تغيير کاربري در اراضي زراعي و باغي به طور مستقيم موجب کاهش مساحت موجود در اراضي و باغات و در نتيجه کاهش توليد محصولات کشاورزي مي‌شود که اين موضوع در دستيابي به خودکفايي و توليدات کشاورزي استان نقش بسزايي دارد.

وي در پايان اظهار کرد: سال گذشته 40 مورد حکم قلع و قمع بنا در خصوص تغيير کاربري هاي غيرمجاز در اراضي زراعي و باغي اين شهرستان اجرا شد که به دنبال آن 12 هزار مترمربع از اراضي کشاورزي  بابلسر آزاد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار