رئیس دپارتمان داوری کشورمان گفت: سابقه فوتبالی خطیر را نمی‌دانم اما برخی آدم‌ها هستند که می‌خواهند در فوتبال خود را مطرح کنند و ارزش ندارد که من جواب آنها را بدهم.
کد خبر: ۷۴۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ 12 May 2019

 

فارس، داود رفعتی که در پی صحبت‌های علی خطیر معاون باشگاه استقلال روی خط برنامه رادیویی تهران ورزشی آمده بود، گفت: من سابقه فوتبالی خطیر را نمی‌دانم و او فقط یکی دو ماه در فدراسیون بوده است. او اگر فوتبالی بود می‌دانست که وظیفه کمک‌داور اوت اعلام کردن است، نه وظیفه داور. کمک‌داور و داور پشت خط تشخیص دادند که آن توپ اوت شده و در آن شرایط پای چپ بازیکن آبی روی خط بود و توپ هم روی هوا قرار داشت. تنها کسی که می‌تواند در این شرایط تشخیص دهد که توپ اوت شده، کمک‌داور و داور پشت خط هستند نه داور وسط. داوران ما به خوبی کار خود را انجام دادند و به درستی تشخیص دادند که گل مردود بوده است.

وی در خصوص این‌که باشگاه استقلال به مردود شدن گلش معترض است، ادامه داد: وقتی یک گل مردود می‌شود طبیعی است که یک تیم ناراضی باشد، اما داور نمی‌تواند به ناحق گل ناسالم را قبول کند، هر چند که باید دوربین روی خط باشد تا مشخص شود این توپ اوت شده یا نه. خطیر که این حرف‌ها را می‌زند سابقه فوتبالی‌اش را بگوید. من چرا باید عذرخواهی کنم؟ سابقه من در فوتبال مشخص است و در شخصیت من نیست که بخواهم با خطیر بحث کنم.

رئیس دپارتمان داوری درباره این‌که VAR از چه زمانی در فوتبال ایران به راه می‌افتد افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ما برای تیم‌های باشگاهی جلسه گذاشتیم اما همین باشگاه استقلال که به داوری معترض است به این جلسه نیامد. فقط ۷-۶ باشگاه مثل پرسپولیس، سپاهان، فولاد، پدیده و… در این جلسه حاضر شدند اما متأسفانه سایر باشگاه‌ها به این جلسه نیامدند. ما باید به باشگاه‌ها هزینه‌ها را اعلام کنیم، باید سازوکار این مسئله مشخص شود. VAR تلویزیون سیاه و سفید نیست که آن را کنار زمین قرار دهیم، اما شما به من بگویید که وقتی باشگاه‌ها پایه کار نمی‌آیند باید چه کنیم؟ ما می‌خواستیم در چند ورزشگاه این مسئله را اجرا کنیم اما فیفا به ما اجازه نداد و اعلام شد که باید در همه ورزشگاه‌ها این مسئله انجام شود، اما همین تیم‌هایی که معترض هستند به جلسات نمی‌آیند.

رفعتی در خصوص قضاوت داوران در سایر بازی‌های لیگ برتر خاطرنشان کرد: در بازی پرسپولیس و ماشین‌سازی پنالتی تیم قرمز کاملاً درست بود؛ چراکه بازیکن سفید با نیروی بیشتری پیراهن بازیکن قرمز را کشید، اما درباره بازی پدیده با سپاهان باید بگویم که این پنالتی باید بررسی شود؛ چراکه تشخیص آن است و ما به گروه آنالیزمان اعلام کردیم این مسئله را پیگیر کنند اما در سایر بازی‌ها مشکلی وجود نداشت.

وی در پایان با انتقاد از صحبت‌های خطیر تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌ شخصیتی مثل آقای فتحی فوتبالی است و ادبیات او با این صحبت‌ها فرق می‌کند. اما برخی آدم‌ها به فوتبال می‌آیند تا خودشان را مطرح کنند و ارزش ندارد من جواب آنها را بدهم. سابقه من در فوتبال مشخص است و من را از جایی بیرون نکردند. من همیشه در فوتبال بودم اما این‌که بگویم در بین داوران ما شرط‌بندی وجود دارد این مسئله را رد می‌کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار