قیمت طلا امروز سه‌شنبه در بازارهای جهانی در پی جدی شدن تنش‌های تجاری آمریکا و چین و سقوط بازار سهام آمریکا افزایش یافت و در آستانه ۱۳۰۰ دلار در هر اونس قرار گرفت.
کد خبر: ۷۴۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴ 14 May 2019

 قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر افزایش جهانی قیمت فلز زرد بود و بر این اساس بهای هر قطعه سکه تمام طرح جدید به پنج میلیون و 65 هزار تومان رسید.

قیمت طلا امروز سه‌شنبه در بازارهای جهانی در پی جدی شدن تنش‌های تجاری آمریکا و چین و سقوط بازار سهام آمریکا افزایش یافت و در آستانه ۱۳۰۰ دلار در هر اونس قرار گرفت.

بازارهای سهام آسیایی با دنبال کردن افت شب گذشته وال استریت، روز سه شنبه به روند نزولی خود ادامه دادند. پس از اینکه پکن روز دوشنبه افزایش تعرفه تلافی‌جویانه روی کالاهای آمریکایی را اعلام کرد ارزش ین صعود کرد و بازده اوراق خزانه آمریکا کاهش یافت.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، طلا با تلاش سرمایه گذاران برای یافتن دارایی‌های مطمئن روند صعودی پیدا کرده است. اگر بازارهای سهام به سطح پایین‌تری نزول کنند قیمت طلا ممکن است به محدود ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۲ دلار صعود کند. اما هر گونه بهبود در بن بست تجاری که میان آمریکا و چین ایجاد شده است باعث خواهد شد سرمایه گذاران به همان سرعتی که وارد بازار طلا شده‌اند از آن خارج شوند.

جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان روز جمعه با اقدام آمریکا به افزایش تعرفه‌ها روی واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی بار دیگر تشدید شد. چین روز دوشنبه هشدارهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را نادیده گرفت و روی مجموعه‌ای از واردات کالاهای آمریکایی شامل سبزیجات منجمد و گاز طبیعی مایع تعرفه بالاتر وضع کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در نتیجه تصمیم چین، طلا روز دوشنبه ۱.۱ درصد صعود کرد که بزرگترین صعود یک روزه این فلز از ۱۹ فوریه بود. قیمت طلا روز گذشته چندین مرز مقاومت فنی را که پیش از این برای عبور از آنها ناکام مانده بود، شکست.

علاوه بر تعرفه‌های بالاتر، معامله گران از این نگران هستند که چین به عنوان بزرگترین طلبکار خارجی آمریکا بخواهد به تلافی مواضع تجاری ترامپ، به سرمایه گذاری در اوراق خزانه آمریکا پایان دهد.

ذخایر طلای “اس پی دی آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۴۴ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد یک روزه در حدود دو ماه اخیر بود.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز (۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸) تا ساعت ۱۶، قیمت دلار برای فروش ۱۴،۸۵۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۴،۷۵۰ تومان و ۱۴،۸۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۶،۸۵۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۲۰ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۶،۷۵۰ تومان و ۱۶،۸۵۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پنج میلیون و ۶۵ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای انواع سکه تمام به دیروز با افزایش نسبی همراه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۶۴ هزار و ۴۷۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و یک میلیون و ۳۰ هزار تومان است.

منبع خبر تجارت نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار