کد خبر: ۷۴۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 15 May 2019

علیرغم پیگیری های فراوان رسانه ها از مدل همکاری این شرکت با صدا و سیما اما جزئیات قرارداد صداوسیما با شرکت توسکا و مبالغ درامدی و مدل درآمدی آنها هنوز افشا نشده است اما گفته می‌شود توسکا باید طی دوره حدوداً سه ساله ۱۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان کف تعهدات خود به حساب رسانه ملی واریز کند که با توجه به تعداد و مبالغ تراکنش‌های مربوط به این سرویس‌ها و البته با در نظر گرفتن تبلیغات ۲۴ ساعته و ثانیه‌ای این شرکت باید گفت اصلاً رقم زیادی نبوده است. چرا که در ادامه این قرارداد آمده است در صورتی که درآمد این شرکت از محل این نوع تبلیغات، بیش از این میزان بود، بقیه درآمد به روشی، تسهیم می‌شود. طی یکسال ۲۳۱ هزار میلیارد تومان روی اینترنت جابجا شد.
قمار به عنوان فسادی برنامه‌ریزی شده روی یکی دیگر از درگاه‌های شبکه پرداخت الکترونیک نیز به صورت کاملاً نامحسوس نفوذ کرده بود. سایت‌هایی که درگاه‌های اینترنتی برای تراکنش‌ها دریافت کرده بودند اما با شرکت در قمار و لاتاری های خارجی و داخلی درآمدهای کلانی کسب کردند.
طبق آمار ۱۲ ماه سال قبل شاپرک، بیش از ۱۲۳۰ درگاه اینترنتی که در سایت‌های قمار تراکنش داشتند توسط شاپرک شناسایی و مسدود شد. این یعنی به طور متوسط هر ماه بیش از ۱۰۰ درگاه با فعالیت قمار شناسایی و مسدود شده است.
با نگاهی به رقم و تعداد تراکنش‌های ثبت شده روی درگاه‌های اینترنتی، طی سال گذشته از لحاظ تعدادی نزدیک به ۱ میلیارد و ۱۰۶ میلیون و ۱۴۵ هزار تراکنش با انتقال رقمی بیش از ۲۳۱ هزار میلیارد تومان انجام شده است.
استخراج مبلغ دقیق تراکنش‌های قمار روی این درگاه‌ها به دلیل تداخل فعالیت درگاه‌ها در سایت‌های مجاز و غیرمجاز به طور همزمان ممکن نیست اما تنها درصدی ناچیز از رقم ۲۳۱ هزار میلیارد تومان نشان از نقل و انتقال اعدادی بزرگ برای قمار دارد.
منبع: خبرانلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار