کد خبر: ۷۴۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲ 15 May 2019

فرمانده انتظامی استان از کشف ۴۱ تن برنج خارجی قاچاق در شهرستان بابل خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید محمود میرفیضی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع انواع برنج خارجی قاچاق توسط فردی در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی بابل، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی محل نگهداری کالای قاچاق توسط متهم شدند.

میرفیضی تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی مأموران با حضور نمایندگان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، در بازدید از انباری متعلق به متهم ۴۱ تن انواع برنج خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز واردات کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که کارشناسان ارزش کالای کشف شده را بالغ بر ۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند، یادآور شد: پس از تحویل برنج‌های مکشوفه به سازمان اموال تملیکی استان، متهم نیز با تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضائی معرفی شد.

وی در ادامه با اشاره به این که قاچاق کالا تخریب زیر بنای اقتصاد کشور و نادیده گرفتن حق نسل فردا است، تصریح کرد: هدف پنهان قاچاق، رشد تجمل گرایی، مصرف زدگی و نابود کردن اقتصاد ملی است.

میرفیضی، پدیده قاچاق را ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه ریزی های ملی برای رشد و بالندگی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با اشاره به این که قاچاق یک پدیده خلاف شرع و قانون است و مبارزه با قاچاق کالا نیز اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است، تاکید کرد: مردم برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه با نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار