مديرکل اوقاف و امور خيريه مازندران ، طرح افق به مناسبت ماه مبارک رمضان در مازندران اجرا مي‌شود.
کد خبر: ۷۴۵۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶ 15 May 2019

 حجت الاسلام ابراهيم حيدري مديرکل اوقاف و امور خيريه مازندران در حاشيه اجراي طرح افق در شهرستان گلوگاه گفت: رويکرد طرح افق، رويکرد اجتماعي، فرهنگي و مذهبي است که با خدمات رساني بيشتر به مردم، تبليغ کار فرهنگي صورت مي‌گيرد.

وي هدف از اجراي اين طرح را ارائه خدمات اجتماعي و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي بيان کرد و افزود: در طرح افق، از سوي امامزادگان شاخص سبد کالا بين نيازمندان مجاور به صورت مستمر، توزيع مي‌شود.

مديرکل اوقاف و امور خيريه استان مازندران با اشاره به اينکه هزينه و درآمد بقاع متبرکه بايد در راستاي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي بر اساس نيات واقفان پيش رود، تصريح کرد: اين يک متد جديد است و راهبري جديد اوقاف نيز عملياتي کردن همين موضوع بوده و ناظر به اين موضوع است.

حجت الاسلام حيدري با اشاره به اجراي طرح افق در بقاع متبرکه گفت: در قالب اين طرح بقاع متبرکه بايد در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي نقش تأثيرگذار داشته باشند.

مديرکل اوقاف و امور خيريه مازندران افزود: طرح جامع افق که همان پيوست‌هاي اجتماعي و فرهنگي و قرآني است با جانمايي و واسپاري به تشکل‌هاي شاخص اجرا مي‌شود.

وي تصريح کرد: تهيه پيوست‌هاي خدماتي، درماني، اجتماعي، فرهنگي و آموزشي و… جز ضرورت‌هاي فعاليت تشکل‌ها در بقاع متبرکه است.

وي با اشاره به رتبه نخست استان در کشور از لحاظ تعداد امامزادگان، افزود: هزار و 361 امامزاده در ديار علويان وجود دارد که از اين تعداد، 300 امامزاده شاخص هستند.

حجت الاسلام حيدري تصريح کرد: اداره کل اوقاف و امور خيريه مازندران در ماه ضيافت الهي به اجراي برنامه‌هاي مختلف نظير ترتيل خواني کلام وحي، توزيع سبد کالا بين نيازمندان، افطاردهي از محل درآمد موقوفات با اين نيت، برپايي خيمه معرفت، اجراي سفره‌هاي آسماني، ختم کلام وحي و توزيع ادعيه مي‌پردازد.

قابل ذکر است روز گذشته از محل درآمد بقعه بي بي زينب(س) گلوگاه تعداد 60 سبد کالا و امامزاده عبدالحق(ع) زيراب سوادکوه به تعداد 50 سبد کالا و اقلام غذايي بين نيازمندان حوزه پيراموني بقعه متبرکه توزيع شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار