هنرمندان مازندرانی در نهمین هفته سال 1398 هم برنامه های مستقل فرهنگی هنری را اجرا می کنند و هم به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه رویدادهایی را رقم زده اند.
کد خبر: ۷۴۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵ 17 May 2019

هنرمندان مازندرانی در نهمین هفته سال 1398 هم برنامه های مستقل فرهنگی هنری را اجرا می کنند و هم به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه رویدادهایی را رقم زده اند.

در روزهایی که به مناسبت آغاز هفته میراث فرهنگی، توجه به قشر هنرمند فعال در عرصه صنایع دستی بیشتر می شود و برنامه هایی نیز برای توجه بیشتر به میراث فرهنگی قرار است اجرا شود، آثار و فعالیت برخی هنرمندان استان با این مناسبت در قالب برپایی نمایشگاه های هنری گره خورده تا حال و هوای هنری استان در هفته میراث فرهنگی کماکان پابرجا باشد و شکلی مناسبتی در عرصه فرهنگ به خود بگیرد.
** حافظه صلح
گالری «آنسو» در نوشهر از عصر امروز یک نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با نام «حافظه صلح» را به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی برگزار می کند. در این نمایشگاه آثاری از اردشیر بروجنی، شجاع الدین شهابی، محمدهادی فدوی، بابک گرمچی، احمد منتظری رودبارکی و احمد نصرالهی به نمایش در می آید. این نمایشگاه قرار است تا یکم خرداد هر روز از ساعت 17 تا 20 در گالری آنسو به نشانی نوشهر، خیابان مدرس، مدرس20، پلاک 1 برپا باشد.
** روز جهانی موزه
از فردا نیز به مناسبت روز جهانی موزه، یک نمایشگاه گروهی نقاشی از گروه «نقاشان آبی» در موزه گنجینه بابل برگزار می شود که تا 2 خرداد برپا خواهد بود. در این نمایشگاه آثاری از احمد نصراللهی، محمدعلی ظریف، نرگس گلپور، فاطمه قلبی، آزاده ابوطالبی، لادن نصرالهی و بهار هاشمی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد. این نمایشگاه تا 2 خرداد هر روز از ساعت 8 صبح تا 19 میزبان هنردوستان است.
** آثار هنرمندان کوچک
در گالری هنر ساری از دیروز نمایشگاهی از نقاشی های هنرمندان گشایش یافته که قرار است حدود یک ماه برپا باشد. در این نمایشگاه آثار هنرجویان آتلیه هنر این گالری در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است. این نمایشگاه به جز جمعه ها، تا 22 خرداد هر روز از ساعت 16 و 30 تا 19 و 30 در گالری هنر ساری به نشانی خیابان فرهنگف انتهای خیابان سعدی، روبروی کوچه عرفان برپاست.
** مروری بر چند مجموعه
گالری ایسو آمل از امروز عصر یک نمایشگاه نقاشی از آثار «حمید اسدزاده» را برگزار می کند. در این نمایشگاه آثاری از چند مجموعه اخیر این هنرمند و مدرس نقاشی، به ویژه مجموعه های «احوَلی» و «یک مشت خاک» به نمایش در می آید. این نمایشگاه از امروز تا 7 خرداد هر روز از ساعت 16 تا 20 پذیرای علاقه مندان به هنرهای تجسمی خواهد بود.
فردا نیز در گالری ایسو یک نشست تخصصی با عنوان «هنرمند حرفه ای، هنرمند پیشتاز» در قالب پروژه های هنری – آموزشی بُرجاس که توسط این گالری طی سال های اخیر اجرا می شود قرار است از ساعت 17 برپا شود. در این نشست تخصصی هنری «عیسا چولاندیم» مباحثی را در مورد موضوع نشست مطرح می کند. گالری ایسو در آمل، خیابان شهید بهشتی، ابتدای اندیشه 9 قرار دارد.
** گلدان های اردیبهشت
گالری «هفت اینه» ساری از فردا به مدت 3 روز یک نمایشگاه گروهی آثار هنرهای تجسمی را با نام «گلدان های اردیبهشت» برپا می کند. در این نمایشگاه آثاری از الهام ابراهیمیان، فهیمه ابراهیمی، بهار ارسونی، مریم اسدی، علی افتخاری نسب، آذر باقری، پونه بریرانی، محبوبه پرنیان، فاطمه پری نژاد، معصومه پیروی، مریم دولتی فرد، علیرضا رستمی، انیسه رئیسیان، سیروس غلامی، فرزانه فاضلی، اعظم فرضی، محمود کاظمیان، ونوشه کاظمیان، نازنین کریم زاده، نازلی کشیری، سمانه مدانلو، محمدحسین مرزبان، حامد مشمولی، مهدیس مقیمی، ماریا موسوی، فروغ نجفی، سیامک نصر و فاطمه نیازی ارائه می شود. این نمایشگاه از 28 تا 30 اردیبهشت هر روز از ساعت 17 تا 21 در گالری هفت اینه ساری به نشانی میدان راه اهن، خیابان مازیار، مازیار یکم دایر است.
** آینه برعکس
گروه تئاتر «تیلدا» در بابل از 16 اردیبهشت یک نمایش تک پرسوناژ را با نام «آینه برعکس» به کارگردانی، طراحی و بازیگری «علی هادیپور» روی صحنه برد. «آینه برعکس» تا پایان ماه رمضان، هر شب از ساعت 21 و 30 در سالن بلک باکس مجتمع فرهنگی سینمایی ارش بابل روی صحنه می رود. این نمایش توسط «ایمان خداترس»نوشته شده و «مهرزاد آقاجانی تهیه‌ کنندگی آن را به عهده دارد. «بردیا محرابی» نیز آهنگساز نمایش است.
** تمدید اسم
نمایش «اسم» به کارگردانی «مهدی روشن ضمیر تبری» که از 27 فروردین در تماشاخانه ابوالحسنی بابل روی صحنه رفته بود و قرار بود تا امشب اجرای ان ادامه داشته باشد، به دلیل استقبال مخاطبان تا 30 اردیبهشت اجرا خواهد شد. این نمایش با بازی آرمان سلطان زاده، محمد نجاریان، محمد تسلیمی، مهرانه امروانی، سارا مجیدی و عاطفه موسوی هر شب از ساعت 21 و 30 دقیقه روی صحنه می رود. تماشاخانه ابوالحسنی بابل در خیابان مدرس، حد فاصل شهربانی و گنجینه، مدرس13، طبقه دوم ساختمان حسن پور واقع شده است.
** رقص کاغذپاره ها
امشب اجرای کارگاهی نمایش «رقص کاغذپاره ها» که از 21 اردیبهشت زیر نظر «افسانه منادی» در سالن تجربه کارگاه تجربی هنر بابل روی صحنه رفته بود پایان می یابد. این نمایش با بازی محمد زرین کمر، شیما مطلوبی، نسیم اهلوی، غزل ستایش، ارغوان قاطع، فاطمه بخشی، الهه موسوی، مینوسا صادقیان، آیناز بویرحسنی، محمدجواد کریمایی، محمد ولی زاده، رومینا پهلوان، سامان مقدس، رضا احسانی فر، محمدحسین اردشیری، مسعود محمودی، امیر شباهت، نیلوفر حسین نژاد و مهدی علی نژاد در کارگاه تجربی هنر بابل تولید شد. آخرین اجرای این نمایش از ساعت 18 و 30 امرو روی صحنه می رود.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار