رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سوادکوه از اولویت ثبت ملی 150 اثر تاریخی سوادکوه برای سال 1398 خبر داد.
کد خبر: ۷۴۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ 18 May 2019

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سوادکوه از اولویت ثبت ملی 150 اثر تاریخی سوادکوه برای سال 1398 خبر داد.
به گزارش بلاغ، محمد حمزه‌نژاد جمعه‌شب در جمع مسؤولان و فعالان میراث فرهنگی شهرستان سوادکوه با اشاره به فعالیت‌های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سوادکوه، گفت: در طول سال‌های اخیر تعداد 524 حفار غیر مجاز به همراه 134 فلز‌یاب و رد‌یاب در شهرستان سوادکوه دستگیر و تحویل مقام‌های قضایی شدند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 404 قطعه سکه دوره ساسانی در سوادکوه کشف و ضبط شد که بخشی از آن سکه‌ها و سایر اشیای قدیمی در نمایشگاه شهرستانی به نمایش در‌آمد، افزود: میراث فرهنگی تا حدود زیادی در سایه گردشگری قرار دارد و مظلوم و مغفول مانده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سوادکوه، خاطر نشان کرد: 150 اثر تاریخی سوادکوه برای سال 1398 برای ثبت ملی در اولویت ما قرار دارند.

حمزه‌نژاد با اشاره به اینکه 401 اثر تاریخی در شهرستان سوادکوه شناسایی شد و 48 اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد، گفت: احداث موزه تاریخی در شهرستان سوادکوه، مرمت پل شاه عباسی پل‌سفید و راه‌اندازی پایگاه پژوهشی غار‌قلعه اسپهبد خورشید از مطالبات شهرستان سوادکوه برای سال جاری محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار