رئیس اداره بهزیستی بهشهر گفت که تاکنون 15 درصد از معتادانی که در کمپ های اعتیاد این شهرستان ترک کرده اند ، به زندگی و کار بازگشته اند
کد خبر: ۷۴۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ 18 May 2019

رئیس اداره بهزیستی بهشهر گفت که تاکنون 15 درصد از معتادانی که در کمپ های اعتیاد این شهرستان ترک کرده اند ، به زندگی و کار بازگشته اند

محمد باباجانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آماری در این زمینه ارائه نکرد ولی هشدار داد که 80 تا 85 درصد معتادان پس از ترک کمپ ها با احتمال بازگشت اعتیاد مواجه هستند که جلوگیری از این مشکل نیازمند همکاری خانواده هاست.
وی از وجود 6 کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز در این شهرستان خبر داد و گفت که از این تعداد سه کمپ در حال حاضر فعال است.
باباجانی همچنین اظهار داشت که چهار مرکز دارو درمانی اعتیاد موسوم به ' ام ام تی ' هم در شهرستان بهشهر فعالیت دارند.
مراکز ام ام تی معتادان را تحت درمان دارویی و عمدتا با متادون قرار می دهند . این نوع درمان بر اساس نوع اعتیاد و شخصیت معتادان طراحی می شود و دوره مشخصی ندارد.
رییس اداره بهزیستی بهشهر یکی از مشکلات را فعالیت مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد برشمرد و گفت : تلاش برای شناسایی این دسته از مراکز به صورت جدی در دستور کار است .
وی به خانواده ها هشدار داد : مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز گاهی به دلیل اعمال شیوه های درمانی غیراصولی موجب آسیب رساندن به معتاد و حتی ریشه دار شدن بیشتر اعتیاد در آنها می شود که ممکن است پروسه ترک را برای معتادان با مشکل جدی مواجه کند.
باباجانی افزود : بهزیستی بر مراکز مجاز ترک اعتیاد نظارت مستمر دارد و این مراکز همواره به صورت دقیق پایش می شوند .
وی گسترش مراکز ترک اعتیاد دارای مجوز را از سیاست های بهزیستی برشمرد و گفت که چند کمپ ترک اعتیاد دیگر هم در این شهرستان موافقت اصولی راه اندازی را دریافت کردند که فعالیتشان را آغاز خواهند کرد.
بر اساس آمارهای رسمی ، هم اکنون افزون بر 540 مرکز ترک اعتیاد در مازندران وجود دارد و حدود 54 هزار معتاد نیز در این مراکز در حال ترک هستند.
قرار است بر اساس برنامه ششم هر ساله روی آوری به مواد مخدر در کشور 25 درصد کاهش یابد.
بر اساس تازه ترین گزارش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران ، روی آوری به مواد مخدر در این استان از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید رو به کاهش گذاشت و رتبه این استان از رده دوم در سال 90 به بیستم در سال 97 کاهش یافت.
هم اکنون حدود 150 تشکل غیر دولتی در مازندران در زمینه ترک اعتیاد و جلوگیری از ابتلا به این بیماری چند وجهی فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار