دادسرای فرهنگ و رسانه و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بابل، بر سر رسیدگی به پرونده مهناز افشار که اخیراً با شکایت یک طلبه مازندرانی تشکیل شده، به اختلاف خوردند.
کد خبر: ۷۴۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ 18 May 2019

دادسرای فرهنگ و رسانه و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بابل، بر سر رسیدگی به پرونده مهناز افشار که اخیراً با شکایت یک طلبه مازندرانی تشکیل شده، به اختلاف خوردند.

به گزارش خبرآنلاین، 11 اردیبهشت امسال بود که به دنبال شکایت یک طلبه مازندرانی از مهناز افشاز، دادسرای عمومی و انقلاب بابل طی درخواست نیابت به دادسرای ویژه نیابت تهران، خواستار احضار و انجام تحقیقات از این بازیگر سینما شد.

همان موقع، احسان خاکزاد شاهاندشتی وکیل مدافع طلبه مازندرانی درباره علت شکایت موکلش از افشار اظهار کرد: متهم با بازنشر نابخردانه تصویر و متنی جعلی که از موکل در فضای توییتری منتشر و تا قبل از آن هم دیده نشده بود، باعث شد این طلبه از همه جا بی‌خبر مورد هجمه افراد و تهدید و توهین قرار گیرد. بر همین اساس از مهناز افشار به اتهام نشر اکاذیب و انتشار بدون اجازه تصویر افراد حسب مواد 17 و 18 قانون جرایم رایانه‌ای شکایت کردیم که به دنبال این شکایت، دادسرای بابل برای احضار و انجام تحقیقات به دادسرای تهران نیابت داد.

دادسرای ویژه نیابت به عنوان مجری، طبق قانون مکلف به اجرای درخواست نیابت صادره از دادسرای بابل بود اما در اقدامی عجیب موضوع را با این استدلال که مهناز افشار یک چهره شناخته شده است، به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع می‌دهد تا رسیدگی به پرونده وی در آن دادسرا انجام شود. از پیش هم با اعلام جرم یک شخص حقیقی در بابل علیه مهناز افشار به خاطر اقدامات او در فضای مجازی، پرونده‌ای تشکیل و برای رسیدگی به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده بود.

نکته جالب این است که پس از ارسال پرونده از دادسرای ویژه نیابت به دادسرای فرهنگ و رسانه، شعبه دادسرای مذکور با این استدلال که دادسرای بابل صلاحیت رسیدگی به این موضوع را ندارد، درخواست نیابت را بازمی‌گرداند؛ این در حالی است که وقتی یک مرجع قضایی درخواست نیابت صادر می‌کند، مرجع قضایی مجری نیابت، مکلف به انجام آن است.

اکنون باید دید آیا دادسرای بابل رأساً مهناز افشار را احضار می‌کند یا باید موضوع به عنوان تشخیص مرجع صالح به رسیدگی در دیوان عالی کشور بررسی شود.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضائیه هم در آخرین نشست خبری خود از شکایت مدعی‌العموم از مهناز افشار خبر داده بود.

بر اساس آنچه عبدالصمد خرمشاهی وکیل مهناز افشار گفته، این بازیگر سینما در خارج از کشور به سر می‌برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار