سرپرست استانداری گلستان با بیان اینکه ارزیابی تمامی 17 هزار 800 واحد مسکونی خسارت دیده از سیلاب استان صورت گرفته است، اظهار کرد: پرونده بازسازی و بهسازی 10 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی استان تشکیل شده است و 5 هزار و 482 پرونده به بانک های عامل ارائه شده است.
کد خبر: ۷۴۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 18 May 2019

به گزارش تابناک گلستان، میر محمد غراوی شامگاه جمعه 27 اردیبهشت در برنامه گفتگو شبکه سراسری خبر سیما با موضوع عملکرد و مشکلات مناطق سیل زده و با حضور عزیزالله مهدیان معاون بنیاد مسکن ، تصریح کرد: تاکنون برای 259 پرونده انعقاد قرارداد صورت گرفته که البته از بانک ها می خواهیم با توجه به ارزیابی های صورت گرفته توسط بنیاد مسکن روند انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده را تسریع نمایند.
وی افزود: در حال حاضر 90 واحد مسکونی در مرحله پِی کنی، 46 واحد در مرحله فونداسیون ، 10 واحد مرمرحله ستون، و 2 واحد آماده تحویل هستند و تلاش داریم تا پیش از فصل سرما مراحل ساخت و بهسازی واحد های مسکونی را انجام دهیم.
وی یادآور شد: در حال حاضر 400 تن سیمان و هزار تن میله گرد در اختیار استان قرار گرفته و تلاش داریم برای بهسازی و بازسازی سیمان رایگان تامین شود.
سرپرست استانداری گلستان، با اشاره به خسارات بخش کشاورزی و مصوبه هیات دولت مبنی برپرداخت هرچه سریعتر این خسارات به واحدهای زراعی و باغی، خاطر نشان کرد: محصول 97 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان صد در صد تخریب شده و در مرحله اول 351 پرونده برای 559 همکتار اراضی زراعی و باغی تشکیل شده و 2 میلیارد و 35 میلیون تومان پرداخت گردیده و روند پرداخت ها ادامه دارد و در مرحله دوم نیز که شامل زمین های زراعی و باغی و مزارع پرورش ماهی می شود به میزان 23 میلیارد و 800 میلیون تومان پرونده تشکیل شده که باید پس از ثبت در سامانه سجاد ، 11 میلیارد و 900 میلیون تومان پرداخت شود.
غراوی در ای برنامه زنده خبری، یادآور شد: تمامی اقدامات دستگاه های اجرایی، کمک های بلاعوض و تسهیلات، کمک های مردمی و در مجموع هر اقدامی که در مناطق سیل زده اجام می شود باید در سامانه سجاد (سامانه جامع امداد و بازسازی دولت) ثبت شود.
وی با اشاره به وضعیت خاک مناطق شرقی استان و برداشت هایی که از جنگل طی سالیان گذشته صورت گرفته، گفت: این وضعیت باعث شده رسوبات این زمین ها در اثر بارندگی ها به سمت سد ها حرکت کنند و پشت سد ها و اراضی پایین دست را آسیب بزنند که البته طرح های آبخیرداری جهاد کشاورزی در کاهش این روند موثر بوده اما باید با کاشتدرختان مثمر در اراضی شیب دار ضمن حفاظت از خاک، از رسوب گذاری رودخانه ها در پشت سد ها نیز جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار