معاون اجرایی ستاد دیه کشور با بیان اینکه سال گذشته هفت هزار و 932نفر از زندانیان با جرائم غیر عمد با بدهی یکهزارو 597 میلیارد تومان آزاد شدند، گفت: اولیاء دم 754میلیارد تومان از جرائم نقدی این زندانیان را گذشت کردند.
کد خبر: ۷۴۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹ 18 May 2019

مجید احسانی شامگاه شنبه در جشن گلریزان شهرستان ساری تعداد زندانیان غیرعمد کشور را 13هزار و 500نفر اعلام کرد و ادامه افزود: در سه دهه فعالیت ستاد دیه کشور تاکنون زمینه آزادی 130 هزار زندانی جرائم غیر عمد فراهم شده است.
وی به با بیان اینکه اکنون اعتماد خیرین و مسئولان به ستاد دیه کامل شده ، ادامه داد: امسال مقام معظم رهبری 400میلیون و رئیس جمهوری 250 میلیون تومان به این ستاد هدیه کردند.
وی با بیان اینکه مازندران رتبه چهارم به لحاط تعداد زندانیان جرائم غیر عمد کشور را دارد، اظهار داشت: ستاد دیه وظیفه آزادی زندانیان غیر عمد را برعهده دارد و این مهم جز با حمایت های مردم و خیران محقق نخواهد شد.
احسانی به گسترش فعالیت ستاد دیه اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر موضوع آزادی زندانیان، ستاد دیه کشور چندسالی است که مقوله پیشگیری از وقوع جرم را پیگیری می کند.
معاون اجرایی ستاد دیه کشور توضیح داد: توجه به بیمه شخص ثالث که توسط ستاد دیه کشور پیگیری شده سبب شد تا زندانیان جرائم در بخش تصادفات رانندگی کم شوند.
احسانی از مهریه به عنوان یکی دیگر مشکلات زندانیان با جرائم غیر عمد اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه فرهنگ سازی گسترده ای صورت بگیرد.
طبق آمار دادگستری مازندران ، پارسال 182 نفر از زندانیان غیر عمد استان با حمایت های مردمی ، رایزنی با بانک ها برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و همچنین کمک های ستاد دیه از زندان آزاد شدند.
مهریه ، ورشکستگی مالی غیر کلاهبرداری ، تصادفات منجر به جرح و فوت و حوادث کارگاهی از جمله جرائم غیرعمدی هستند که مرتکبان آن در صورت ادای دین طرف مقابل و کسب رضایت شاکی از زندان آزاد می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار