عضو هیات نظارت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با اشاره به ضرورت و اهمیت بیمه اجتماعی برای خانوارهای روستایی و عشایر در زندگی آینده آنها گفت: جایگاه بیمه اجتماعی در مسائل فردی‌، خانوادگی و اجتماعی نقش مهمی در توسعه زندگی روستاییان دارد.
کد خبر: ۷۴۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳ 19 May 2019

عضو هیات نظارت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با اشاره به ضرورت و اهمیت بیمه اجتماعی برای خانوارهای روستایی و عشایر در زندگی آینده آنها گفت: جایگاه بیمه اجتماعی در مسائل فردی‌، خانوادگی و اجتماعی نقش مهمی در توسعه زندگی روستاییان دارد.
 مجتبی شاهقلیان در جلسه ستاد راهبردی بیمه روستاییان و عشایر بابل اظهار کرد: بزرگ‌ترین ماموریت و پیام انقلاب اسلامی در جهت ایجاد عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی است.

وی پدیده فقر را در مناطق محروم و روستایی شایسته ندانست و افزود: در سال‌های گذشته قانون جامع رفاه اجتماعی تصویب و متعاقب آن آئین‌نامه شکل‌گیری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور ابلاغ شد.

عضو هیات نظارت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور تصریح کرد: براساس آخرین تعریف صورت گرفته(افراد 18 تا 50 سال) 50 درصد از جامعه هدف در استان مازندران را زیر پوشش قرار دادیم و نیاز است تا تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه هیات مدیره و مدیرعامل این صندوق با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه که توسط معاونت ریاست جمهوری ابلاغ شد قرار است تا پایان سال آینده پوشش 100 درصدی نسبت به جمعیت هدف داشته باشیم.

عضو هیات نظارت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با اشاره به اینکه برای رسیدن به این هدف نیازمند اقدام جهادی هستیم، اظهار کرد: تمام مسؤولان و کارگزاران باید تلاش کنند و اگر موانعی در حوزه قانونی وجود دارد طی تعاملاتی که با نمایندگان مجلس خواهیم داشت مشکلات رفع می‌شود.

شاهقلیان افزود: یکی از دغدغه‌های جدی بیمه‌شدگان این صندوق داشتن دفترچه بیمه درمانی است که بیمه سلامت آن را پوشش می‌دهد اما می‌توانیم با تدابیر این مشکل را حل کنیم که این امر سبب تشویق روستاییان می‌شود که زیرپوشش این بیمه قرار بگیرند.

عضو هیات نظارت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: بیمه اجتماعی روستاییان تنها بیمه‌ای است که دولت دو برابر آورده فرد بیمه شده که به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کند، را متقبل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های کمیته امداد و بهزیستی در این بخش استقبال کردند و تاکنون تفاهم‌نامه‌های خوبی منعقد شده است، گفت: باید از ظرفیت منابع استانی برای افرادی که توانایی پرداخت حق بیمه را ندارند استفاده شود و امیدواریم تا پایان سال 99 پوشش 100 درصدی را در مازندران داشته باشیم.

*تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران نیز با اشاره به اینکه اصل 29 قانون اساسی دولت را مکلف کرده است تا خدمات بیمه اجتماعی را به همه آحاد جامعه ارائه دهد، اظهار کرد: براساس این اصل است که سازمان تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی کشوری، سازمان بیمه روستائیان و عشایر، سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفته است تا خدماتی را به آحاد جامعه در حوزه رفاه اجتماعی ارائه کنند.

محمد ابراهیمی تصریح کرد: در حوزه بیمه اجتماعی یعنی بیمه بازنشستگی، مستمری فوتی، مستمری از کار افتادگی و دفترچه درمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متصدی این امر در کشور شده است که سه سازمان بیمه‌گر سازمان تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی کشوری، بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و تامین اجتماعی نیروهای مسلح این خدمات را انجام می‌دهند.

این مسؤول از امضای تفاهم‌نامه مدیریت صندوق استان با دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و ادامه داد: هدف از این تفاهم‌نامه ارتقا کمی و کیفی خدمات‌رسانی به جامعه هدف استفاده و ایجاد آرامش و امنیت‌خاطر برای کشاورزان با پوشش بیمه اجتماعی آن‌ها است.

‏ ابراهیمی بیان کرد: براساس این تفاهم‌نامه کارگزاران صندوق در خانه‌های بهداشت و مرکز بهداشت مستقر می‌شوند تا جامعه هدف بیمه نشده را شناسایی کرده و زیرپوشش بیمه‌ای قرار بگیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران درباره کمک مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس ابلاغ نامه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان‌ها و شهرستان‌ها، تسهیلاتی که برای اشتغال روستاها پرداخت می شود باید دارای شناسنامه بیمه‌ای باشد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه امیدواریم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور بخشی از مشکلات بیمه‌ای این قشر زحمتکش جامعه را حل کند، اظهار کرد: در ساختارسازی باید تلاش بیشتری شود.

علی نجفی‌خوشرودی تصریح کرد: در بخش بیمه دستگاه‌های متعددی به صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر هستند که این ساختار باید متمرکز شود.

وی رویکرد برنامه ششم توسعه را در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و روستاییان را خوب عنوان کرد و افزود: در مجلس شورای اسلامی مصوبه بسیار خوبی برای حمایت از اشتغال در مناطق روستایی و عشایری داشته‌ایم که یک میلیارد و 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی جذب و روند کار انجام شد.

*30 هزار نفر مشمول بیمه کشاورزان در بابل

فرماندار بابل نیز با اعلام اینکه اقتصاد شهرستان بابل بر پایه کشاورزی است، گفت: 42.5 درصد جمعیت شهرستان در روستاها ساکن هستند.

قربانعلی ولی‌زاده از فعالیت 14 کارگزار با 16 هزار نفر بیمه شده در این شهرستان خبر داد و افزود: 400 نفر مستمری‌بگیر و 30 هزار نفر مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در بابل هستند.

وی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را فرصتی ارزنده برای کشور و استان عنوان کرد و گفت: این بیمه می‌تواند پشتوانه بیمه‌ای خوبی برای کشاورزان و روستاییان باشد.

ولی‌زاده خواستار اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بیشتر این بیمه برای افزایش مشارکت مردم شد.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار