رئیس اورژانس کشور گفت: از ابتدای فروردین تا ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در سطح کشور ۲۲۹ نفر در محیط آبی کشور دچار غرق شدگی شده‌اند.
کد خبر: ۷۴۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴ 19 May 2019

رئیس اورژانس کشور گفت: از ابتدای فروردین تا ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در سطح کشور ۲۲۹ نفر در محیط آبی کشور دچار غرق شدگی شده‌اند.
 پیرحسین کولیوند طی گفت و گویی با بیان اینکه از ابتدای فروردین تا ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در سطح کشور ۲۲۹ نفر در محیط آبی کشور دچار غرق شدگی شده‌اند، گفت: ۷۲ نفر پس از نجات از غرق شدگی توسط اورژانس پیش بیمارستانی تحت مداوای اولیه قرار گرفتند که ۴۸ مصدوم جهت ادامه روند درمان به مراکز درمانی انتقال و ۲۴ نفر در محل حادثه درمان شدند و ۱۵۷ نفر نیز جان خود را طی این مدت از دست داده‌اند.

کولیوند با اشاره به اینکه طی ۵۸ روز گذشته ۱۷۸ نفر مرد معادل ۷۸ درصد از کل غریق‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: در این بازه زمانی، ۸۰ درصد از فوتی‌های ناشی از غرق شدگی یعنی ۱۲۵ نفر مرد هستند و ۱۸درصد از افراد غرق شده در گروه سنی ۴ تا ۱۰ سال قرار دارند.

وی، تعداد مصدومان و فوتی‌های ناشی از غرق شدگی از اول فروردین تا ۲۰ اردیبهشت را ۲۲۹ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۰ درصد مربوط به میانگین سنی ۱۱ تا ۲۱ سال، ۱۸ درصد مربوط به ۴ تا ۱۰ سال، ۱۵ درصد مربوط به ۳۱ تا ۴۰ سال، ۱۵ درصد مربوط به گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال، ۱۰ درصد مربوط به گروه سنی ۴۱ تا ۵۰ سال، ۹ درصد مربوط به کودکان زیر ۳ سال، ۷ درصد مربوط به ۵۱ تا ۶۰ سال و ۶ درصد مربوط به گروه سنی ۶۱ سال و بیشتر است.

وی افزود: طی این مدت کوچکترین فرد غرق شده پسربچه ۶ ماهه در روستای تازه کند اردبیل بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان ترخیص شد. مسن‌ترین فرد غرق شده نیز خانم ۷۹ ساله در تهران بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان ترخیص شد.

کولیوند با اشاره به اینکه رودخانه‌ها در صدر حوادث ناشی از غرق شدگی هستند، افزود: در ۵۸ روز گذشته و از مجموع ۲۲۹ غریق از نظر تفکیک مکانی ۱۰۴ نفر معادل ۴۵ درصد از کل غریق ها در رودخانه‌ها، ۱۶ درصد در سایر محیط‌های آبی شامل (حوض، جوی و آب انبار)،۱۳ درصد در دریاچه پشت سد، ۱۱ درصد در دریا، ۷ درصد در استخر کشاورزی، ۵ درصد در کانال آب و ۳ درصد در استخر شنا دچار غرق شدگی شده‌اند.

وی افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، مازندران و فارس در صدر بیشترین حوادث ناشی از غرق‌شدگی هستند و در ۵۸ روز گذشته بیشترین غرق‌شدگی به ترتیب در استان های سیستان و بلوچستان با ۲۹ نفر، مازندران با ۲۰ نفر و تهران با ۱۶ نفر است. بیشترین فوتی نیز به ترتیب به استان‌های سیستان و بلوچستان با ۱۸ نفر، مازندران با ۱۳ نفر و خوزستان با ۱۰ نفر اختصاص دارد.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی در ۱۳ اردیبهشت بوده است، گفت: همچنین در ۵۸ روز گذشته بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی به ترتیب در روزهای ۱۳ اردیبهشت با ۲۷ مورد و روزهای ۹ اردیبهشت، ۱۶ و ۲۶ فروردین با ۹ مورد به وقوع پیوسته است. همچنین در این مدت بیشترین فوتی ناشی از غرق شدگی به ترتیب در روزهای ۱۳ اردیبهشت با ۱۵ مورد، ۹ اردیبهشت و ۳۱ فروردین با ۸ فوتی بوده است.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار