دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: طرح شناورسازی تسهیلات، زمینه ساز افزایش تولید شده و قیمت مسکن را گران نمی‌کند.
کد خبر: ۷۴۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶ 19 May 2019

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: طرح شناورسازی تسهیلات، زمینه ساز افزایش تولید شده و قیمت مسکن را گران نمی‌کند.

فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور با بیان اینکه دلالان و واسطه گران در حوزه زمین فعالیت می‌کنند،‌ گفت: طی سال‌های گذشته ورود دلالان و سوداگران به بازار زمین باعث شده است که قیمت آن نسبت به قیمت مسکن چندین برابر شود.

وی بابیان اینکه افزایش قیمت مسکن طی سال‌های گذشته باعث رشد هزینه‌های ساخت و ساز شده است گفت: بسیاری از تولید کنندگانی که واحد مسکونی خود را در سال گذشته پیش فروش کرده‌اند به دلیل رشد قیمت مصالح ساختمانی ورشکست شده اند.

پورحاجت توضیح داد: دولت علاوه بر تقویت حوزه تقاضا باید برای تقویت عرضه مسکن برنامه عملیاتی داشته باشد تا بازار مسکن به یک شرایط مطلوب و ایده آل برسد.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور تأکید کرد: افزایش قیمت زمین طی سال‌های گذشته باعث شده است که چرخه تولید مسکن هم دچار مشکل شود بنابراین اگر دولت طرح شناورسازی تسهیلات خرید مسکن را در دستور کار قرار دهد باید اقدامات لازم را برای تولید کنندگان و خریداران مسکن هم برنامه ریزی کند.
وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته ساختمان‌های بسیار زیادی به دلیل کاهش قدرت خرید مسکن فریز شده است، گفت: دولت باید طرح شناورسازی مسکن را به نحو مطلوبی اجرا کند تا واحدهای بلوکه شده وارد بازار مسکن شود.

پورحاجت افزود: با اینکه مدت زمان زیادی از عنوان طرح شناورسازی مسکن می گذرد اما هنوز نحوه اجرا و همچنین دهک‌های دریافت کننده این تسهیلات شناسایی نشده است.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به اینکه طرح شناورسازی تسهیلات خرید مسکن زمینه ساز افزایش قیمت مسکن نمی‌شود، گفت: هم اکنون رشد قیمت مسکن متناسب با اقتصاد کلان کشور پیش می رود بنابراین طرح‌های تقویتی و تسهیلاتی دولت در چنین شرایطی می‌تواند گره گشای بازار مسکن شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم شورای پول و اعتبار، دولت و بانک مسکن مجوز طرح شناورسازی تسهیلات را ارائه کند زیرا که این طرح می‌تواند بازار مسکن را از رکود تورمی که در آن وارد شده است خارج کند.
باشگاه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار