در جلسه امروز شورای شهر ساری، رای گیری انتخاب شهردار با حاشیه ها و اما و اگرهای بسیار انجام شد و فرزانه با ۵ رای به عنوان شهردار معرفی شد.
کد خبر: ۷۴۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶ 20 May 2019

استعلام احراز شرایط شهرداران از اختیارات وزیر کشور و معاون عمرانی وی می باشد نه اشخاص دیگر

در جلسه امروز شورای شهر ساری، رای گیری انتخاب شهردار با حاشیه ها و اما و اگرهای بسیار انجام شد و فرزانه با ۵ رای به عنوان شهردار معرفی شد.

پیرامون جلسه علنی عصر امروز شورای شهر ساری، اسفندیار عشوری در چهل و سومین جلسه شورای شهر ساری با اعلام اینکه وزیر کشور براساس اختیاراتی که از هیئت وزیران گرفته است مدرک تحصیلی و رشته گرایش های تحصیلی را مشخص کرده است افزود: رفع هرگونه ابهام پیرامون احراز صلاحیت شهرداران از اختیارات معاونت عمرانی وزیر کشور می باشد و وزیر کشور استانداران را موظف به اجرای دقیق دستور العمل قانون انتخاب شهرداران نموده است.

عضو شورای شهر ساری اظهار کرد : به طوریکه براساس قانون در اجرای تبصره ۱ ماده ۳ آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی شهرداران مصوب ۲۵/۹/۹۷ پیوست رشته ها و مدارک تحصیلی جهت تصدی سمت شهرداری برای اطلاع و ابلاغ به مبادی ذی صلاح من باب نظارت دقیق بر اجرای آن ارسال شده است.

عشوری در ادامه با اشاره به اینکه نظارت و اجرا در این خصوص در استان ها برعهده استانداران است که بر این اساس استعلام احراز شرایط شهرداران از اختیارات وزیر کشور و معاون عمرانی وی می باشد نه اشخاص دیگر.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران کشور گفت: قانون جدید انتخاب شهرداران کاملا شفاف می باشد که در همین راستا می بایست گفت براساس آیین نامه چگونگی احراز صلاحیت انتخاب شهرداران در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد با گرایش های مرتبط ملاک و معیار عمل می باشد و ضمنا حداقل مدرک تحصیلی ‌کار شناسی می باشد

وی در پایان یادآور شد: مصوبه شورای شهر ساری مبنی بر استعلام از مدیرکل دفتر شهری و روستایی وزارت کشور مبنی تایید احراز صلاحیت گزینه های پیشنهادی شهرداری ساری فاقد وجاهت قانونی می باشد و بنده از طریق مراجع ذی صلاح قانونی من جمله سازمان بازرسی دیوان عدالت اداری وزارت کشور این مصوبه غیرقانونی را پیگیری خواهم کرد.

/ جریان ۲۴

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار