کد خبر: ۷۴۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲ 20 May 2019

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان مازندران از اختصاص 900 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال روستایی در استان در سال جاری خبر داد.
 کامران اصغری در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان جویبار گفت: جویبار از جمله شهرستان‌هایی است که نرخ بیکاری در آن پایین و نرخ مشارکت بسیار بالایی دارد.

وی وضعیت جذب تسهیلات رونق تولید و اشتغال در جویبار را مطلوب اعلام کرد و افزود: بسیاری از شهرستان‌ها بیش از 100درصد توانستند نسبت به سهمیه خود تسهیلات را جذب کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: سیاست این کار به اینگونه بود که این تسهیلات با اجازه رهبر معظم انقلاب برای ایجاد اشتغال در کشور از صندوق توسعه ملی پرداخت شده است تا ضمن رونق تولید میزان اشتغال در کشور را افزایش دهیم.

اصغری با بیان اینکه تحقق تعهد کارفرمایان پس از دریافت تسهیلات باید رصد شود گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی اشتغال باید نسبت به رصد اشتغال برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی همچنین به خبر خوش در بخش اشتغال روستایی اشاره و عنوان کرد: 900 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال روستایی برای استان مازندران امسال اختصاص پیدا خواهد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از کاهش نرخ بیکاری در استان مازندران خبر داد و گفت: بر اساس مرکز آمار نرخ بیکاری در استان مازندران به 1/4 درصد نسبت به سال 96 کاهش یافت و همچنین 0/3 درصد نرخ مشارکت در استان افزایش پیدا کرده است.

اشتغالزایی برای 1000 نفر در جویبار

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جویبار نیز اظهار کرد: براساس پرداخت تسهیلات اشتغال در شهرستان جویبار در مجموع یک هزار و 40 نفر در فرصت‌های شغلی ایجاد شده در این شهرستان مشغول به کار شدند.

ابوالقاسم ابراهیمی با بیان اینکه رونق تولید کلید حل بسیاری از مشکلات کشور است گفت: در این راستا شهرستان جویبار تسهیلات بسیار خوبی در اختیار متقاضیان برای رونق تولید و اشتغال زایی پرداخت کرده است.

وی بیان کرد: در زمینه طرح اشتغال کارا فراگیر، 26 میلیارد و 130 میلیون تومان اعتبار براساس پرونده‌های متقاضیان در نظر گرفته شده ولی تاکنون 12 میلیارد و 130 میلیون تومان این تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس اداره کار جویبار افزود: برای اشتغال روستایی 6 میلیارد تومان تسهیلات براساس پرونده متقاضیان در نظر گرفته شد که از این مقدار 4 میلیارد و 964 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در بخش رونق تولید بهین‌یاب 19 میلیارد و 550 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است گفت: در مجموع در طرح اشتغال 45 میلیارد و 879 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی به میزان اشتغال‌زایی با توجه به طرح‌های ذکر شده در شهرستان جویبار اشاره و عنوان کرد: در مجموع یک هزار و 40 نفر در فرصت‌های شغلی ایجاد شده در شهرستان جویبار مشغول به کار شدند.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار