جایگاه کنونی جهانگردی در وجهه ملی در کشورمان چیست؟ هدف این پژوهش، شناخت و تبیین و بیان مدلی برای رابطه ی میان فرهنگ غنی اجتماعی برای دستیابی وجهه فرهنگ ملی جمهوری اسلامی ایران است. این پژوهش از نوع اکتشافی است و فرضیه نیاز ندارد.
کد خبر: ۷۴۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 21 May 2019

به گزارش تابناک مازندران، عمق فاجعه در بی تدبیری دانشمندان فرهنگی و اساتید رسانه ای در تصویری گویا دیده میشود و واقعیت غیرقابل کتمان روز جامعه است .
براساس این گزارش، این تصویر تکان دهنده توسط یکی از هنرمندان ثبت و کشیده شده است که در دو صف پر و خالی مشاهده میشود.

رابطه میان جهانگردی و وجهه ملی کشورها چیست؟
 

غفلت همه جوامع و علی الخصوص بعضی از مدیران در بروز چنین وقایعی بی تاثیر نیست .
با سلام مسئولین عزیز فرهنگ و هنر غنی!
آیا رسانه و فرهنگ جامعه، متولی ندارد؟!
شاید جایی به صورت ادواری و کارگروهی جهشی جلساتی فرمایشی داشته باشد، ولی مصوبه ستادی که پی گیر باشد، یا ندارد یا نمود واضح در جامعه احساس نمیشود. از دید جامعه ملموس و مشهود نیست اینجانب در بخشهای زیادی فعال جهادی در روابط عمومی فرهنگی رسانه ای تقریبا نیمه خصوصی بوده ام (آتش به اختیار) بوده ام.
امروزه نبود انجمنهای فعال جهادی محور، کاملا مشهود است، لذا در کشور و در جهان امروز، کشورها افزون بر آگاهی یافتن از نقش وجهه فرهنگ و هنر، در رونق اقتصاد غنی، به آگاهی بخشیِ داخلی منسجم، با تاکید بر ابعاد اجتماعیِ صحیح، سیاست جذب توریستی و گردشگری پدیده ای مطلوب یاد شده و سعی شود تا، از ظرفیت آن به منظورِ معرفی و برداشتی بهینه و برای بهبود بخشی در وجهه ملی خود نیز بهره های فراوانی می برند. تحقیقات اخیر نشان داده است که وجهه ملی هر کشور می تواند مرجع و شاخص موثری برای موفقیت تلاش های آن کشور در سطح بین المللی باشد. مدل های اعتباری ارزیابی و تعیین وجهه ملی، امتیاز و طبقه بندی وجهه ملی هر کشور را با ترکیبی از مولفه های مختلف از جمله جهانگردی، فرهنگ و میراث فرهنگی و مردم می سنجند که نمایانگر ظرفیت و نقش موثر جهانگردی در ساخت وجهه ملی کشورهاست. در دنیای مدرن، ابزارهای اصلی شکل دهی وجهه ملی کشورها، رسانه های بین المللی و ابزارهای ارتباطات میان فرهنگی اجتماعی نظیر جهانگردی هستند که مرور مطالعات موجود نشان دهنده ی مزیت های جالب توجه جمهوری اسلامی ایران در حوزه جهانگردی و ضعف نسبی آن در برخورداری از رسانه های بزرگ بین المللی است. پژوهش حاضر که به نقش جهانگردی در بهسازی وجهه ملی کشورها می پردازد، در پی پاسخ به دو پرسش زیر است:

رابطه میان جهانگردی و وجهه ملی کشورها چیست؟ و جایگاه کنونی جهانگردی در وجهه ملی جمهوری اسلامی ایران چیست؟ هدف این پژوهش، شناخت و تبیین و بیان مدلی برای رابطه ی میان فرهنگ غنی اجتماعی برای دستیابی وجهه فرهنگ ملی جمهوری اسلامی ایران است. این پژوهش از نوع اکتشافی است و فرضیه نیاز ندارد.
اساتید اهل قلم قطعا این ارزشها و فرهنگ غنی اسلامی اجتماعی در پیشینه تاریخی و معاصر داخلی را به بازار عرضه کنند و برای شناساندن این ارزش کوشا باشند و رسانه ها، مطبوعات و منتقدین پای کار باشند، قطعا گوش شنوا، مشتریانِ فراوان خواهد داشت. اهل دلان فراوانند. امروزه یک سخن ادبی_تربیتی در رسانه ها، برابری میکند با منبرهای علما در مسجدها، چون نقش و رسالت رسانه دینی، مذهبی، فرهنگی اسلامی، نقش و رسالت انبیا و پیامبر است و مقدس. باید روحانیون عزیز تحصیلات به روز دانشگاهی داشته باشند، مطالعات به روز و معاصر در دین ماهم خیلی بادقت پی گیری شده، مقلدین سعی نمایند از رساله مجتهدینی استفاده نمایند که در قید حیاط باشند، چون لحظه لحظه زندگی نیاز به فتواهای علمی بروز دارد، به همین خاطر علما و دانشمندان دینی تاکید بر این مهم دارند که مقلد مجتهدینی درست است که جوابگوی مستند به لحظه یسوالات پیش آمده باشند. البته میشود رساله ای از مجتهد موردنظر داشت و درنزد مجتهد زنده کسب تکلیف نمود.
بنده چند سالی در بخش فرهنگی مذهبی و ارزشهای دینی در بازار و صنوف خدمت میکنم و مدیر فرهنگی_اجتماعی چندهزار واحد صنفی در مرکز استان هستم. چندین مسئولیت را همزمان در حوزه های بسیج و درمحلات مساجد، امام زاده ها و صنف هنرمندان داشته ام، یکی از تشکیل دهندگان بخش رسانه ی ورزش و هنر، در قالب جنگ نرم و فعال رسانه مطبوعات و فضای مجازی که یک ریال از جایی مبلغی دریافت نکرده ام و چندین هیئتهای فرهنگی مذهبی ثبت و درج نمودم که شاخص و نمونه شده اند در بخش اردوهای جهادی، در بخش کارآفرینی، در بخش جذب نخبگان بسیجی_ورزشی_علمی در سطح بین الملل، در بخشهای دانشگاهی
و این را ثابت نمودم که میشود بدون بودجه ی فرهنگی هم کارهای بزرگی انجام داد و هرجا ورود کردیم با عزیزان رتبه برتر شدیم
ولی آیا بودجه فرهنگی وجود ندارد؟
در شبکه بین المللی قرآنی ایکنا مصاحبه ای در دو سال پیش انجام دادم ولی هیچ مسئولی پی گیر نشده.
در بخش مد و لباس مشکلاتی وجود دارد، کم و کسری چه کسی جواب گو می باشد؟!
در بخش سینما_فرهنگی حمایتهای خوبی انجام نمی شود!
در بخش موسیقی هم همچنین،
در بخش ساخت انیمیشن، کلیپ، نماهنگ، گروههای سرود، امیدوارم که "بخش خصوصی" واقعا حمایت شود! مثل جشنواره ی عمار، در همه زمینه ها ...

عزیزان! ما مدیرانی دلسوز و جهادی درمند جامعه نیازداریم که به داد فرزندان و آینده کشور در فرهنگ و هنر دین و مذهب و معیشت جامعه برسند و توجه به اخطارها و کدهای رهبری داشته باشند.

سلمان مهدوی فعال فرهنگی و رسانه ای

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار