دادستان نکا گفت: 60 هزار نفر از مردم نکا درگیر محاکم قضایی هستند و باید تلاش شود تا با فرهنگ‌سازی در بخش پیشگیری از جرائم، تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری کاهش یابد.
کد خبر: ۷۴۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ 24 May 2019

 حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی، پنج‌شنبه‌ در جلسه شورای اداری شهرستان نکا در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: دستگاه قضایی به تنهایی نمی‌تواند ردا و قبای پیشگیری از جرائم را به دوش بکشد.

وی افزود: در پیشگیری از جرم باید همه مردم و مسؤولان وارد کار شده و دستگاه‌های مختلف در این بخش کوشش کنند که متاسفانه در سال‌های اخیر در بحث پیشگیری و حمایت از دستگاه قضایی، خوب عمل نشد.

دادستان نکا با اعلام اینکه در سال گذشته 3 هزار و 220 پرونده در دادگستری نکا رسیدگی شد؛ خاطر نشان کرد: با توجه به ورودی و رسیدگی این پرونده‌ها بیانگر آن است که در پیشگیری به درستی عمل نشده است.

ملاکریمی گفت: روزانه بیش از 20 پیامک در مورد برداشت غیرمجاز از رودخانه‌ها دریافت می‌کنم که باید در این حوزه با دقت بیشتری وارد عمل شده و برای رفع مشکلات مردم تلاش شود.

وی با اشاره به ورود ارزش افزوده شرکت‌ها و کارخانجات و هزینه کرد آن در بخش شهری و روستایی اظهار کرد: طبق قانون مالیاتی، ارزش افزوده شرکت‌ها حقوق عامه مردم است و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در بخش خدمات عمومی ان را هزینه کنند و در این بخش اقدامات جهادی انجام شود.

دادستان نکا افزود: رودخانه نکا که از وسط شهر نکا می‌گذرد باید دارای نقشه باشد و برداشت و یا عدم برداشت از این رودخانه توسط آب منطقه‌ای استان مشخص شود و اگر در بخش‌هایی حریم رودخانه تصرف شده است؛ با ارائه نقشه و کار کارشناسی رفع تصرف شود که در حال حاضر کند است.

ملاکریمی گفت: متاسفانه در بعد از سیل سال 78 برخی از اراضی حاشیه رودخانه گرفتار سیل شد که به برخی از این افراد، معادل آن زمین داده شد اما برخی از افراد با گرفتن زمین هنوز رفع تصرف انجام نداده‌اند و باید این بخش تعیین تکلیف شود.

وجود ناهنجاری‌ها و سرقت در نکا نگران کننده است

امام جمعه نکا هم در سخنانی با اشاره به فواید ماه رمضان، ماه برکت و رحمت اظهار کرد: این ماه مبارک دارای برکات فراوان است که نباید برخی از ناهنجاری‌ها موجب از بین رفتن خیرات این ماه شود.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی افزود: متاسفانه برخی ناهنجاری‌ها، بدحجابی، بی‌حجابی، روزه‌خواری و مظاهر ضدفرهنگی در ماه رمضان افزایش یافته که باید رسیدگی شود.

وی گفت: مردم برخی از روستاها از سرقت در مزارع کشاورزی گلایه‌مند هستند و شکایت دارند و باید این مسائل و موارد بدرستی بررسی و ریشه‌یابی شود.
بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار