کد خبر: ۷۵۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳ 31 May 2019

 فرمانده پلیس راه مازندران گفت که هم اکنون به علت تصادف چندین دستگاه خودرو در محدوده تونل وانا، تردد در هر ۲ مسیر رفت و برگشت محور هزار سنگین شده است و توصیه می شود رانندگان نگات ایمنی را رعایت کنند.

سرهنگ علیرضا قدمی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته تصادفات خوشبختانه خسارت جانی در بر نداشت و فقط منجر به خسارت مالی و آسیب جدی به چندین خودرو شد.

وی با بیان اینکه این حادثه در محدوده تونل وانا اتفاق افتاده است، گفت: ترافیک در این قسمت از جاده هراز سنگین است و تردد به کندی صورت می گیرد.

رئیس پلیس راه مازندران همچنین با اشاره به بارش باران پراکنده در محدوده آب اسک تا پلور افزود: تردد در این مسیر نیز به کندی صورت می گیرد و به مردم و مسافران توصیه می شود به علت لغزنده بودن سطح جاده فاصله قانونی و نکات ایمنی را رعایت کنند.

سرهنگ قدمی گفت: با وجود ترافیک نقطه ای در محور هراز، بر اساس تصمیم پلیس راهور محدودیت های ترافیکی و یکطرفه کردن این محور انجام نشد و پیش بینی می شود در ساعات آینده حجم تردد از میزان کنونی تجاوز نکند.

رئیس پلیس مازندران به تردد پرحجم در محور کندوان هم اشاره کرد و گفت: این محور از ساعتی قبل به سمت استان البرز یکطرفه شده است و رانندگان باید از مسیر جایگزین برای ورود به استان استفاده کنند.

وی وضعیت ترافیکی محور سوادکوه و کیاسر را هم تا حدودی عادی توصیف کرد و افزود که در محور کیاسر تردد خودروها در حد فاصل تاکام تا شهر ساری پرحجم است ولی در سایر نقاط ترافیک روان و عادی است.
کندوان، هراز و فیروزکوه سه محور اصلی ارتباط مازندران با پایتخت و غرب کشور است و محور کیاسر هم ارتباط این استان را با سمنان برقرار می کند. این محور در عین حال یکی از مهم ترین مسیرهای گردشگری مازندران به شمار می رود.
** توصیه های پلیسی برای امنیت بیشتر
فرمانده پلیس راه مازندران با اشاره به آغاز فصل تعطیلات تابستانی، گفت: به دلیل حجم بالای تردد، رانندگان باید توجه بیشتری داشته باشند و از اقدام به رانندگی پر خطر خودداری نمایند.

سرهنگ قدمی افزود: بر این اساس در ساعات بعد از ظهر امروز و امشب، شاهد بار ترافیکی سنگین در محورهای مواصلاتی مازندران خواهیم بود که لازم است رانندگان و مسافران نکات ایمنی را با جدیت بیشتر رعایت کنند.

وی از رانندگان خواست تا با خواب آلودگی رانندگی نکنند و به هیچ عنوان از کناره خاکی جاده ها ادامه مسیر ندهند و ضوابط راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

سرهنگ قدمی تعجیل در رسیدن به مقصد و رانندگی هنگام خستگی و خواب آلودگی را دو علت مهم وقوع سوانح رانندگی در جاده های کشور برشمرد.

حدود نیمی از مسیر حدود ۱۷۰ کیلومتری جاده کرج - چالوس جزو حوزه استحفاظی شهرستان چالوس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار