یازده نفر در اثر سقوط یک پاراموتور (دو نفره) در بین جمعیت در ساحل دلفین سلمان شهر مصدوم شدند. پنچ آمبولانس به محل اعزام شد که ۷ نفر به بیمارستان طالقانی چالوس و ۴ نفر به بیمارستان شهید رجایی منتقل شدند.
کد خبر: ۷۵۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰ 06 June 2019

فیلمی از لحظه سقوط پاراموتور در ساحل سلمان‌شهر

به گزارش تابناک مازندران، سخنگوی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی مازندران با اشاره به سقوط پاراموتور (دو نفره) شامگاه دیروز میان جمعیت در ساحل دلفین سلمان شهر گفت: این حادثه 11مصدوم داشت.

براساس این گزارش، پنچ آمبولانس به محل اعزام شد که ۷ نفر به بیمارستان طالقانی چالوس و ۴ نفر به بیمارستان شهید رجایی منتقل شدند.

اشکپور افزود: با اعلام حادثه به اورژانس 115و اعزام 5 دستگاه آمبولانس به محل، مصدومان با اقدامات درمانى مناسب به بیمارستان‌های شهید رجایی تنکابن و طالقانی چالوس انتقال یافتند.

سلیم بهرامی رئیس هیات انجمن‌های‌ورزشی مازندران نیز با انتقاد از نظارت ناکافی برای فعالیت برخی پاراگلایدر و پاراموتور بدون تاییدیه هیات و مجوز قانونی پرواز در برخی نقاط استان خاطرنشان کرد: پاراموتور دونفره بدون مجوز پرواز، فعالیت داشت که با فرود در میان مردم به آسیب 11نفر در محدوده ساحلی سلمان شهر منجر شده است.

پاراگلایدر در مقابل پاراموتور، تفاوت ها را بهتر بشناسیم
بسیاری از مردم پاراگلایدر و پاراموتور را وسیله هایی پروازی شبیه به هم تصور می‌کنند که تفاوت چندانی با هم ندارند، چون در هر دوی آن ها باید یک باله را به وسیله‌ی دستگیره هایی کنترل کرد. اما تفاوت این دو، به غیر از موتور دو زمانه و پر سر و صدای پاراموتور که پروانه هایش تقریبا ۷۰۰۰ دور در دقیقه میچرخند و به پشت خلبان با کمربند محکم می‌شوند، چیست؟

با اینکه هر دو در ظاهر به هم شباهت های بنادینی دارند، اما در واقع در محدودیت و امکانات پروازی، تفاوت های قابل توجهی با یکدیگر دارند. یکی از اصلی ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد علاقه مند به انجام این دسته از پروازهای تفریحی پیش می‌آید این است که این دو، در عمل چقدر با هم تفاوت دارند:

پاراگلایدر در مقابل پاراموتور ، تفاوت ها را بهتر بشناسیم

برای تازه کار ها تفاوت این دو صرفا این است که با پاراگلایدر میتوان از گوشه یک کوه یا تپه با کمک جریان باد به هوا پرید، در حالی که پاراموتور وسیله ایست که از هر سطح باز، صاف و عاری از مانعی میتوان با آن با کمک یک موتور، به هوا پرواز کرد.

شاید اولین موردی که باعث تعجب شما شود این باشد که پرواز با پاراموتور نسبت به پریدن از یک تپه با پاراگلایدر تمرین کمتری می طلبد.

یکی از مزیت های پاراموتور این است که شما میتوانید به راحتی آن را در صندوق عقب اتومبیل خود بگذارید در یک مکان مناسب از ماشین خود پیاده شده و در کمتر از ۱۵ دقیقه به هوا پرواز کنید.

 

 

برچسب ها: سقوط پاراموتور
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
باز هم نبود نظارت و مدیریت اح...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار