علت اصلی تغییر ساعت کاری ادارات مازندران صرفه جویی در مصرف انرژی ، خصوصا برق می باشد . به همین دلیل کاهش مصرف برق در زمان پیک بار در تابستان امسال و جلوگیری از قطعی احتمالی و بحران برق و بروز مشکلات برای مردم و بخش‌های تولیدی و استفاده بهینه در مصرف انرژی علت اعمال این تغییر ساعت کاری در استان مازندران اعلام شده است.
کد خبر: ۷۵۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲ 11 June 2019

به گزارش تابناک مازندران، علت اصلی تغییر ساعت کاری ادارات مازندران صرفه جویی در مصرف انرژی ، خصوصا برق می باشد . به همین دلیل کاهش مصرف برق در زمان پیک بار در تابستان امسال و جلوگیری از قطعی احتمالی و بحران برق و بروز مشکلات برای مردم و بخش‌های تولیدی و استفاده بهینه در مصرف انرژی علت اعمال این تغییر ساعت کاری در استان مازندران اعلام شده است.

براساس این گزارش، ساعت کاری تمامی ادارات، سازمان‌ها، نهادها، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه‌ای و دانشگاهی مازندران طبق اعلام معاونت عمرانی استانداری از شنبه ۲۵ خرداد تا پایان مرداد امسال تغییر می‌کند.

معاونت امور عمرانی استانداری مازندران روز سه شنبه طی نامه‌ای به فرمانداران ۲۲ شهرستان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، رئیس کل دادگستری، رؤسای تمامی سازمان‌ها، نهادها، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه‌ای، دانشگاه‌ها و شهرداران مازندران ساعت کاری را از شنبه هفته آینده از ساعت ۶ تا ۱۳ و ۳۰ اعلام کرد.

همچنین در این نامه آمده است که پایان ساعت کاری روز پنجشنبه در این مدت ۱۲ و ۳۰ بعدازظهر است.

کاهش مصرف برق در زمان پیک بار در تابستان امسال و جلوگیری از قطعی احتمالی و بحران برق و بروز مشکلات برای مردم و بخش‌های تولیدی و استفاده بهینه در مصرف انرژی علت اعمال این تغییر ساعت کاری در استان مازندران اعلام شده است.

استان مازندران حدود ۲ میلیون مشترک برق دارد که بیش از ۷۰ درصدی آنان خانگی و باقی صنعتی و کشاورزی و تجاری است.

شرجی و مرطوبی بودن هوای مازندران باعث می شود تا میزان گرما در این استان بیشتر از دمای واقعی احساس شود و غالباً دمای احساسی با دمای واقعی هوا در این استان چند درجه ای تفاوت می‌کند.

این مساله باعث می شود تا در فصول گرم سال میزان مصرف برق به خاطر روشن کردن لوازم سرمایشی بالا برود و مسئولان ارشد استان برای جلوگیری از قطعی احتمالی برق بویژه برق مشترکان خانگی برنامه تغییر ساعت کاری ادارات و نهادها را پیاده بکنند.

فصول گرم سال گذشته نیز چند بار برنامه تغییر ساعت کاری در مازندران اجرا شد تا مصرف برق مدیریت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار