نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری مازندران با حضورحدود بیش از یکصد مهمان خارجی از ۱۳ کشور صبح امروز سه شنبه در ساری گشایش یافت.
کد خبر: ۷۵۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵ 11 June 2019

ایرنا، قرار است در این همایش ۲۲۸ فرصت سرمایه گذاری به ارزش هفت میلیارد دلار در بخش های صنعتی، کشاورزی و گردشگری رونمایی شود.
عاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: در شرایط فعلی حدود ۲۲۸ فرصت سرمایه گذاری این استان با ارزش هفت میلیارد دلار آماده ارایه به سرمایه گذاری خارجی و داخلی است.
حسن خیریانپور افزود: فضا و زمینه برای حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی اعم از واگذاری زمین و تسهیلات مورد نیاز و سایر مشوق های دیگر فراهم است.
وی توضیح داد: علاوه بر این، مازندران با داشتن سه بندر اقتصادی، سه فرودگاه بین المللی و اتصال به شبکه ریلی سراسری از لحاظ زیرساختی نیز آماده سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و این ظرفیت ها می تواند در خدمت سرمایه گذاران قرار گیرد.
خیریانپور همسایگی مازندران با کشورهای حاشیه دریای خزر با جمعیت افزون بر ۲۵۰ میلیون نفری و بازار ۷۰۰ میلیارد دلاری را از دیگر مزیت های این استان برای سرمایه گذاری برشمرد و گفت: نزدیکی به پایتخت و برخورداری از سه شبکه زمینی ارتباطی با تهران هم از دیگر مزیت های مازندران است که می تواند سرمایه گذاری در این استان را برای بخش خصوصی داخلی و خارجی سود آور کند.
وی افزود: با اتحاد و همدلی که در بین دستگاههای دولتی و غیر دولتی در استان مازندران وجود دارد، تمام سرمایه گذاری خصوصی در این استان تضمین و مورد حمایت همه دستگاهها از جمله قوای مقننه و قضاییه است.
معاون استاندار مازندران گفت: مازندران با تولید سالانه هفت میلیون تن محصولات کشاورزی و برخورداری از رتبه برتر در تولید ۱۴ محصول کشاورزی، جایگاه خوبی در این حوزه دارد و این بخش نیز ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری بویژه در زمینه فراوری محصولات وجود دارد.
خیریانپور برخورداری از ظرفیت های صنعتی و گردشگری را از دیگر توانمندی های این خطه شمال کشور برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی بیان کرد و خواهان ورود سرمایه گذاران در این بخش‌ها شده است.
همایش فرصت‌های سرمایه گذاری مازندران یک روز پس از برگزاری هیجدهمین اجلاسیه روسای اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر و آغاز به کار نمایشگاه توانمندی های صادراتی مازندران در حال برگزاری است.

قرار است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان وزیر معین استان در کابینه دولت دوازدهم در این همایش سخنرانی کند.
مازندران سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۵۸ شهر و سه هزار روستا سکونت دارند. وسعت این استان نیز ۲۴ کیلومتر مربع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار