کد خبر: ۷۵۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 12 June 2019

با درخواست فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و دستور وزیر ورزش، قرار است ۳ پهلوان کشور که بیش از ۳ بار موفق به دریافت بازوبند پهلوانی شده‌اند حق سفره مادام‌العمر دریافت کنند.

مجتبی جوهری رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در گفتگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته و درخواست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای از وزارت ورزش و جوانان که دستور وزیر ورزش برای تامین اعتبار را نیز بدنبال داشت، قرار است به ۳ پهلوان کشور که موفق شده‌اند بیش از ۳ مرتبه بازوبند پهلوانی را دریافت کنند، حقوق مادام‌العمر تحت عنوان حق سفره پرداخت شود.

وی افزود: جابر صادق‌زاده (۵ مرتبه)، سید محمود میران (۴ مرتبه) و آرش مردانی (۳ مرتبه) پهلوانان کشورمان هستند که تاکنون موفق شده‌اند بیش از ۳ مرتبه بازوبند پهلوانی را دریافت کنند. وزیر ورزش دستور تامین اعتبار این حق سفره را صادر کرده و به محض اینکه اعتبار تامین شود فدراسیون پرداخت آن را آغاز می‌کند.

جوهری در پاسخ به این سوال که قرار است چه زمانی پرداخت این حق سفره آغاز شود، گفت: امسال پرداخت این میزان حق سفره را به ۳ پهلوان کشور آغاز می‌کنیم و مشکلی در این باره وجود ندارد.

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در ادامه درباره برنامه‌های روز ۱۷ شوال که به روز فرهنگ پهلوانی نام گرفته است، نیز گفت: مراسم ۱۷ شوال روز شنبه اول تیر ماه برگزار و با حضور وزیر ورزش، رییس کمیته ملی المپیک و برخی مسئولان سیاسی در تهران برگزار می‌شود. قرار است در این مراسم ضمن اعلام اختصاص حق سفره مادام‌العمر به ۳ پهلوان کشور، از ۵ فدراسیون فعال، ۵ مدیر کل ورزش، ارتش، سپاه، هلال احمر و … که در حادثه سیل به سیل زدگان کشور کمک کردند نیز قدردانی شود.

وی افزود: در طول هفته پهلوانی نیز برنامه‌های فرهنگی متنوعی همچون اجرای ورزش‌های زورخانه‌ای در محافل عمومی در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار