حمایت از سینمای همیشه بهمن آمل
استان مازندران با توجه به رشد نرخ جمعیتی خود در طول این سالها و راه اندازی چند سینمای معدود، متاسفانه شاهد به گل نشستن و ورشکستگی تعداد زیادی از سینماهای قدیمی و خاطره انگیز خود در ادوار گذشته تا بحال بوده و هست.
کد خبر: ۷۵۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 13 June 2019

 به گزارش تابناک مازندران. شهرستان آمل با وجود داشته‌های بی‌نظیر تاریخی، فرهنگی، صنعتی و طبیعی، پتانسیل فراوانی برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری شمال ایران را دارد. در دو سال اخیر مجموعه ای در این شهر پا به عرصه گذاشته که تحولات جدی را برای گردشگری این شهر به ارمغان آورد.

براساس این گزارش، مجموعه تفریحی، رفاهی اکسین شمال با امکانات نشاط بخش و جذاب تجاری و تفریحی خود، لحظات خوشی را برای خانواده‌ها رقم زده است. این ایام مدیریت مجموعه فوق، در صدد برآمده تا با افتتاح یک پردیس سینمایی با (سه سالن نمایش مجهز) گامی بزرگ برای رفاه حال سینمادوستان و علاقمندان به هنر هفتم بردارد و این جای بسی خرسندیست و میبایست مراتب تبریک را به اهالی سینما و مدیریت هنر دوست این مجموعه عرضه داشت.

اما شایسته است با ژرف اندیشی و تدقیق نظر، به لایه های پنهان این اتفاق خجسته، نگاه انداخت.

استان مازندران با توجه به رشد نرخ جمعیتی خود در طول این سالها و راه اندازی چند سینمای معدود، متاسفانه شاهد به گل نشستن و ورشکستگی تعداد زیادی از سینماهای قدیمی و خاطره انگیز خود در ادوار گذشته تا بحال بوده و هست. گذشته ای گه آمیخته با نوستالوژی و خاطرات نسلهای دهه های ۱۰ تا ۹۰ شمسی بوده و میباشد. از باب مثال در دهه های گذشته چند سینما در شهرستان آمل مانند دیگر شهرها وجود داشت که بدلیل عدم حمایت کافی و تصمیم نابجای مدیران آن زمان، تعطیل و تغییر کاربری داده شد. اکنون دغدغه ما دچار شدن سینما آرش قدیم یا همان بهمن امروزی آمل به سرنوشت شوم هم قطاران خویش است. چرا که طبعا مخاطب حق دارد گزینه های بهتر را در لیست انتخاب قرار دهد. آیا زمان آن نرسیده مسئولین ذی ربط استانی و یا کشوریِ این مکان فرهنگی و هنری به فکر باشند تا از به قهقرا رفتن آن جلوگیری کرده و با بروز نمودن امکانات سازه ای و تجهیزاتی، روحی تازه در کالبد خسته و نیمه جان آن بدمند؟

یا با بی دقتی و عدم ورود به موقع، این تنها سینمای ساده ی سالهای دور را دور خواهند زد؟

زین جهت از متولیان مربوطه توقع میرود با ورود بموقع و تصمیم درست در حمایت از سینمای همیشه بهمن آمل، گامی صحیح و شایسته در جهت رضایت مشتریانی که با چنگ و دندان در حفظ و صیانت از تاریخ فرهنگی شهر میکوشند، بردارند.
چرا که شاید با عمل بموقع مسئولین، در رنگ و لعاب دادن به آن سینما از رنگ پریدگی فرهنگی این شهر جلوگیری شود.

(به امید آن روز)

الهام زارعی

برچسب ها: سینمای آمل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار