جایزه ادبی انجمن لیراو، صدای ادبیات مستقل ایرانیان با هم یاری انجمن علمی ادبیات معلمان استان گلستان، چهارشنبه و پنجشنبه گذشته در گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱ 14 June 2019

 مراسم پایانی جایزه‌ی ادبی «لیراو» با بزرگداشت سید حسین میر کاظمی (نویسنده)، محمد مهدی مصلحی (شاعر ) و دکتر اراز محمد سارلی ناشر و اندیشمند ترکمن همراه با قدردانی از برگزیدگان شعر دوازدهمین دوره جایزه لیراو برگزار شد.

در شروع مراسم حمید رضا اکبری (شروه) موسس جایزه ادبی لیراو در مورد روند برگزاری و داوری این دوره از جایزه ادبی سخن گفت داوران را به این شرح معرفی کرد: غلامرضا فروغی مهر، ماندانا مبکی بهاره نوروزی و حمید رضا شروه داوران مرحله مقدماتی؛ علی مومنی، رضا روزبهانی، عبدالله سلیمانی و محمدعلی شکیبایی داوران مرحله نیمه نهایی و مظاهر شهامت، سر یا داوودی حموله، آفاق شوهانی و پوران کاوه داوران مرحله نهایی که این داوران بدون چشم داشت مالی با این جایزه ادبی همکاری کردند.

در ادامه دبیر این دوره از جایزه لیراو، دکتر فریبا براتی، به نمایندگی از هیئت داوران در مورد شیوه داوری نکاتی را بیان کرد و در نهایت نفرات برگزیده و تقدیری این دوره به شرح زیر معرفی شدند:

نفر برگزیده شعر: سید مهدی نقبایی
نفر تقدیری شعر: آرش پور علیزاده

به گفته براتی آثار و شعرهای خوبی رسید و انتخاب بین خوب و خوب‌تر بود. شعرهای رسیده بارها خوانده شد و در نهایت داوران به برجسته‌ترین شعرها رسیدند. معیار انتخاب هم فرم، ساختار، تکنیک و خلاقیت و نوآوری بود.

در ادامه محمد مهدی مصلحی شعر خواند و دکتر اراز محمد سارلی هم از مشکلات نشر و کتاب هایی که توسط انتشاراتی مختومقلی فراغی منتشر شده، گفت و شعری از مختومقلی خواند.

در معرفی استاد سید حسین میر کاظمی نیز علی میرزایی -دبیر انجمن علمی ادبیات معلمان استان گلستان- با بیان این‌که میر کاظمی با رمان یورت پایه‌گذار ژانر ادبیات روستایی در میان ترکمن ها در ایران است، ویژگی آثار او را خلق فضای ایرانی/ترکمنی در آثارش عنوان کرد.

در مراسم پایانی سومین دوره جایزه ادبی «لیراو» که همراه موسیقی گروه رستاک بود، از آذین طهماسبی یاد شد، بانوی شاعری که در تصادف درگذشت.

در ادامه تندیس لیراو و بسته های فرهنگی اهدا و تمبر اختصاصی این دوره از جایزه و همچنین کتاب "عشق آواز غمگین نقاره خانه ها" که حاوی اشعار شرکت کنندگان این دوره است، رونمایی شد.

روز گذشته ۲۳ خرداد۹۸ نیز شرکت کنندگان در دوازدهمین دوره جایزه ادبی لیراو به زیارت مزار مختومقلی فراغی در مراوه تپه رفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار