برای کمک به سیلزدگان مازندران
برای کمک به سیلزدگان مازندران تعدادی از بازیکنان خاطره ساز سه دهه فوتبال کشور عصر جمعه در بازی خیرخواهانه در ورزشگاه شهدای ساری برگزار شد. یک طرف این بازی پیشکسوتان سرخابی پایتخت و طرف دیگر هم پیشکسوتان فوتبال مازندران بودند که در نهایت با نتیجه ۵ بر ۵ زمین را ترک کردند.
کد خبر: ۷۵۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱ 14 June 2019

به گزارش تابناک مازندران، برای کمک به سیلزدگان مازندران تعدادی از بازیکنان خاطره ساز سه دهه فوتبال کشور عصر جمعه در بازی خیرخواهانه در ورزشگاه شهدای ساری برگزار شد. یک طرف این بازی پیشکسوتان سرخابی پایتخت و طرف دیگر هم پیشکسوتان فوتبال مازندران بودند که در نهایت با نتیجه ۵ بر ۵ زمین را ترک کردند.

براساس این گزارش، برای منتخب مازندران  : محمد مولا ، قاسم اکبری ۲ گل و بهروز ولی پور ۲ گل، گلزنی کردند و برای منتخب ایران  : سهراب انتظاری ۳ گل و محمد نوازی 2 بار گل زدند .

تساوی پرگل  پیشکسوتان فوتبال کشور و مازندران
 

مسابقه دوستانه پیشکسوتان فوتبال ۲ تیم پرطرفدار ایران با نتیجه مساوی پنج گل در حالی به میزبانی ساروی ها برگزار شد که حدود هزار نفر برای این مسابقه به ورزشگاه آمده بودند.

از آنجایی که ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهدای ساری در ۱۵ کیلومتری شهر ساری و در جاده دریا واقع است، بیشتر فوتبال دوستان استان مازندران نتوانستند این مسیر طولانی را طی کنند و به طور یقین دیگر مردم اگر قصد کمک به سیلزدگان را نیز داشتند محل مسابقه برای حضور آنان مهم بوده است.

شماری از تماشاگران حاضر در ورزشگاه به خبرنگار ایرنا گفتند که اگر این مسابقه در استادیوم شهید متقی در داخل شهر ساری برگزار می شد حتماً مشارکت آحاد مردم چندین برابر می شد.

تساوی پرگل  پیشکسوتان فوتبال کشور و مازندران
 

آنان افزودند: بازیکنان تیم های آبی و قرمز همواره برای آحاد مردم حتی آنانی که فوتبال دوست نیستند، مهم هستند و از طرفی وقتی تیم مقابل هم پیشکسوتان استان مازندران بوده و از همه مهمتر این دیدار برای کمک به سیلزدگان برگزار شد، چرا دست اندرکاران در انتخاب مکان مسابقه دقت لازم را به خرج ندادند؟

یکی از تماشاگران در این باره گفت: حضور اندک تماشاگران سبب شد تا حاضران در ورزشگاه مقابل پیشکسوتان ۲ تیم آبی و قرمز شرمنده باشند.

اگرچه پیش از بازی قرار شد که در این دیدار بازیکنان سرشناسی همچون علی کریمی، خداداد عزیزی، محمد نوازی، علیرضا اکبرپور، مهراد میناوند، مهدی فنونی زاده، رضا عنایتی، بهزاد داداش زاده، بهروز سلطانی، پرویز برومند، جواد منافی، پایان رأفت، بهنام طاهرزاده، مهدی امیرآبادی، محمدرضا مهدوی، سهراب انتظاری و علی لطیفی با سرمربیگری علی پروین به عنوان منتخب استقلال و پرسپولیس در زمین بازی کنند اما بیشتر این بازیکنان سرشناس حضور نداشتند.

در این مسابقه که با قضاوت اشکان خورشیدی، داور بین المللی اهل دودانگه ساری برگزار شد است، مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران و فرماندار ساری نیز حضور داشتند.

بارش شدید باران و برف که از ۲۶ اسفند ۹۷ در مازندران باریدن گرفت و تا دوم فروردین امسال ادامه داشت، سبب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل و سیلاب طی دو مرحله در استان شد و طبق آمار یک هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان به بخش های مختلف کشاورزی، مسکونی و زیر ساخت های استان خسارت وارد کرد.

بر اساس گزارش‌های رسمی دستگاه‌های متولی از جمله استانداری مازندران، ۳۰۰ خانوار سیلزده استان که خانه‌هایشان بر اثر سیل خسارت دید، خانوارهای کم بضاعتی هستند که تحت پوشش هیچیک از نهادهای حمایتی قرار ندارند و به همین دلیل هم ساخت خانه برای آنان نیازمند کمک ویژه خیرین است.

طبق همین آمار دولت کمک بلاعوض حدود ۱۰۰ میلیون ریالی را برای کمک به مرمت و بازسازی واحدهای مسکونی این خانوارها در اختیارشان قرار داد، ولی این خسارت دیدگان با وجود این کمک‌ها و تسهیلات بانکی قادر به تکمیل واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل نیستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار