کد خبر: ۷۵۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 15 June 2019
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار گفت: 5 میلیارد تومان تسهیلات در بخش مکانیزاسیون کشاورزی به کشاورزان متقاضی پرداخت‌شده است.
علی شعبانی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگاران بابیان اینکه مهم‌ترین دغدغه جهاد کشاورزی تأمین امنیت غذایی مردم است اظهار کرد: جهاد کشاورزی بیشترین تعامل را بازندگی روزمره مردم دارد و مهم‌ترین دغدغه آن تأمین امنیت غذایی مردم است. 

وی از کشت 45 نوع محصول باغی و زراعی در شهرستان جویبار خبر داد و افزود: 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی جویبار زیر کشت 45 نوع محصول باغی و زراعی می‌رود. 

مدیر جهاد کشاورزی جویبار با اشاره به اینکه بیش از 220 هزار تن انواع محصول در این شهرستان تولید می‌شود گفت: مهم‌ترین محصول این شهرستان برنج است که حدود 10 هزار هکتار از اراضی این شهرستان را در بر می‌گیرد. 

شعبانی از افزایش 10 درصدی سطح زیر کشت برنج در سال جاری خبر داد و بیان کرد: بار بارش‌های فراوان ابتدای سال بسیاری از مزارع کلزا و گندم نیز زیر کشت برنج رفتند که امیدواریم با این روند امسال بیش از 70 هزار تن شلتوک توسط کشاورزان تولید شود. 

وی یادآور شد: 20 کیلومتر از کانال‌های کشاورزی شالیزاری در سال گذشته عملیات لاینینگ انجام شد که امیدواریم میزان هدر رفت آب به حداقل کاهش پیدا کند. 

مدیر جهاد کشاورزی جویبار به افزایش تولید گندم و کلزار اشاره و عنوان کرد: 2 هزار و 200 هکتار از اراضی زیر کشت گندم است که میانگین تولید از 5 تن سال گذشته به 7 تن در امسال رسیده است؛ همچنین 1800 تن کلزار از کشاورزان جویباری خریداری شد که 80 درصد کشاورزان پول خود را دریافت کردند. 

شعبانی به تسهیلات 5 میلیارد تومانی در بخش مکانیزاسیون کشاورزی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته برای خرید ۱۰ دستگاه کمباین، ۵۷ دستگاه تراکتور و ۲۱ دستگاه کمباین دنباله‌دار به کشاورزان متقاضی پنج میلیارد تومان و همچنین 4 میلیارد و 500 میلیون تومان از طریق سامانه کارا و از صندوق توسعه ملی نیز یک میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه هزار هکتار از اراضی کشاورزی جویبار آماده تسطیح و یکپارچه‌سازی آماده است تصریح کرد: بیش از 4 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی جویبار در سال‌های گذشته یکپارچه‌سازی انجام‌شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی جویبار نقش این شهرستان را در تولیدات دامی و گوشتی در استان برجسته دانست و گفت: در این شهرستان ۱۶۴ واحد مرغداری با تولید دو میلیون و ۶۱۰ هزار قطعه تولید گوشت سفید، تولید مرغ مادر گوشتی ۳۹۹ هزار قطعه، بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه یک‌روزه، ۹۸ واحد دامی گاو شیری و همچنین بیش از ۲ هزار رأس دام در جویبار فعالیت دارند.

شعبانی با اشاره به اینکه در سیل اخیر به بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی زراعی، باغی، واحدهای دامی و شیلات خسارت واردشده است بیان کرد: تاکنون بیش از ۳ هزار نفر از کشاورزان و بهره‌برداران درخواست خسارت کردند و یک هزار نفر نیز در سامانه سجاد ثبت‌نام و در مرحله معرفی به بانک قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار