کد خبر: ۷۵۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ 15 June 2019

بیش از ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید،امسال پس از رسیدن به وزن مناسب در دریا رهاسازی شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، به مناسبت هفته جهادکشاورزی و با حضور مسئولان شیلاتی استان ، بطور همزمان با بازگشایی ۲۷ استخر پرورش بچه ماهی سفید در جایگاه های شرکت های تعاونی پره و نیز ۱۸ رشته شیل که دررودخانه های شیلاتی استان ایجادشده بود ، بیش از ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید پس از رسیدن به وزن مناسب در دریا رهاسازی شدند.

در مراسم نمادینی که در محل شرکت تعاونی ماهیگیران پره شهید قاسمی چالوس برگزار شد   معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران با اشاره به وضعیت نامناسب رودخانه ها به دلایل مختلف برای تکثیر طبیعی ماهیان دریایی ، احداث استخرها و حوضچه های پرورش ماهی در مجاورت تعاونیهای صیادی و نیز انتخاب مکانهای مناسب در رودخانه های شیلاتی را گام مهم شیلات و جامعه صیادی برای بازسازی ذخایر برشمرد.

کریم زاده گفت: احداث استخر در مجاورت شرکتهای تعاونی پره در سواحل دریا برای تکثیر طبیعی بچه ماهی سفید، امسال نسبت به سنوات قبل بیش از ۲۰۰ درصد و نیز ایجاد شیل دررودخانه ها توسط صیادان و با نظارت شیلات بیش از۲۰ درصد رشد داشته است.

مدیر کل شیلات مازندران هم گفت: دریای خزر استخر بزرگی برای پرورش آبزیان است که در تامین پروتیین مورد نیاز ، ایجاداشتغال و درآمد نقش مهمی دارد.

محمدزاده با اشاره به آلودگیهای رودخانه های استان و موانعی که برای تکثیر طبیعی در فصل مهاجرت ماهیان دریایی افزود: شیلات مازندران به منظور کمک به بازسازی ذخایر آبزیان دریا با دو روش و با کمک جامعه صیادی تلاشها و گامهای خوبی از چند سال قبل برداشته است که اولین روش آن تکثیر بچه ماهی درمراکز بازسازی ذخایر (تکثیر نیمه مصنوعی) بود که حدود یکماه قبل بیش از ۸۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید پس ازوزن مناسب به دریا رهاسازی شدند.

به گفته وی در روش دوم که امروز شاهد رهاسازی بچه ماهی سفید هستیم شیوه تکثیر طبیعی به دو حالت  تکثیر در حوضچه های پرورش مجاورت تعاونیهای پره و نیز شیل دررودخانه ها است که پیش بینی می شود بیش از ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید در سراسر استان رهاسازی شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار