چندی پیش در پی انتشار تصویری از حضور گردشگران با وضعیت نامناسب در سد لفور شهرستان سوادکوه‌ در فضای مجازی برای حفظ ارزش های دینی و اخلاقی از طریق پلیس امنیت عمومی استان و فرماندهی انتظامی سوادکوه شمالی موضوع مورد پیگیری قرار گرفت و با بررسی‌های به عمل آمده متولی حوزه سرزمینی سد لفور برعهده آب منطقه ای مازندران و حضور گردشگران در آب مربوط به بخش‌ خصوصی اعلام شد .
کد خبر: ۷۵۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ 15 June 2019

گفتنی است سد لفور یا همان سد البرز در دهستان لفور سواد کوه شمالی قرار دارد و آب این سد برای زمین‌های کشاورزی 220 روستای شهرهای بابل، بابلسر، قائمشهر، جویبار و آب ساکنین شهرهای بابل، بابلسر، امیرکلا، خزرشهر و فریدونکنار را تامین می‌شود و میزان 10 مگاوات برق تولید می‌کند .

رسانه‌ ای شدن چنین موضوعاتی همیشه با حاشیه همراه است و موارد بسیار دیگری هم قطعاً در همین سفرها رخ داده که رسانه‌ای نشد اما بازخورد منفی ناشی از چنین موضوعاتی رنج‌آور است اما انتشارهمین عکس کافی بود تا تمام این گونه سفرها را به حاشیه بکشاند و تصویری منعکس شود که انگار حضور گردشگران همیشه همین گونه است .

 

دادستان عمومی و انقلاب مازندران در همان ساعات اولیه اطلاع از هنجارشکنی در سد لفور سواد کوه شمالی درباره بی‌ حجابی صورت گرفته و هنجارشکنی ها به دنبال آن انتشار تصاویر در شبکه‌های اجتماعی پیگیری جدی موضوع را در دستور کار قرار داد و در بازیدی که از این منطقه داشتند خبر از برخورد جدی با خاطیان این مسأله را دادند و اینکه حضور عده‌ای از افراد به صورت مختلط و نداشتن هیچ پوشش و انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی جرم محسوب می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: نظارت بر عهده آب منطقه‌‌ای است و ممکن است واگذاری مقطعی در اختیار بخش خصوصی باشد اما تکلیف اینکه به چه کسانی واگذار و مراقبت‌های نظارتی بر عهده آب منطقه‌ای بوده است و در این بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید در حوزه مسؤولیتی خود به درستی عمل کرده و نباید به بهانه اینکه به بخش خصوصی واگذار شده سلب مسؤولیت کنند .

حسینی‌عالمی از ورود قاطعانه نیروی انتظامی استان در این زمینه خبر داد و افزود: تا زمانی که مسئولان به وظایف خود به درستی عمل نکنند این تخلفات صورت می‌گیرد و مسؤولیت این بخش برعهده آب منطقه‌ ای مازندران است.

چندی پس از انتشار تصاویر، فشار شبکه های مجازی و موج اعتراضات مردمی باعث شد تا معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز اجرا کردن تمهیدات لازم برای رعایت کامل شئونات اسلامی و حفظ فضای فرهنگی ناب ایرانی- اسلامی بویژه فرهنگ متعالی مردم مومن و ولایتمدار مازندران در مناطق گردشگری را ضروری دانست .

حسن نژاد گفت: علیرغم همه تمهیدات اندیشیده شده بدلیل حجم بالای حضور گردشگران و گستردگی استان عده ای معدود در نقاطی دور از منظر عمومی به اقدام ضد فرهنگی و اخلاقی مبادرت کرده که این مساله با انجام بررسی های لازم از سوی دستگاه های مسئول مورد رسیدگی قانونی قرار خواهد گرفت .

این مساله بصورت تلفنی و در پی دستور صریح و جدی استاندار مازندران به شکل مکتوب به فرماندار شهرستان اعلام شد تا بررسی و شناسایی عوامل این اقدام ناشایست برای معرفی به مراجع ذی ربط و انجام اقدامات قانونی بطور مجدانه در دستور کار قرار گیرد .

چند از ساعات پس از انتشار تصاویر نابهنجاری یکی از عاملان در سد لفور بازداشت شد تا رسیدن به نتیجه نهایی این پرونده به صورت ویژه بررسی شود.

 

دستگیری 3 متهم اصلی ناهنجاری سد لفور

حال بعد از گذشت چند روز از این اتفاق حسن مفخمی شهرستانی جانشین فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر وقوع ناهنجاری اجتماعی توسط افرادی در سد "لفور" شهرستان سوادکوه شمالی، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت، اظهار کرد: در این راستا، ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی با همکاری ماموران انتظامی سوادکوه شمالی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 3 متهم اصلی این ناهنجاری شدند.

وی با اشاره به توقیف یک موتور چهار چرخ و 2 فروند قایق بادی در ارتباط با ناهنجاری سد لفور، تصریح کرد: ۲ متهم دیگر این پرونده شناسایی شدند و تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد .

جانشین فرمانده انتظامی مازندران، خاطرنشان کرد: پلیس با نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت مقابله با تهدیدات و آسیب های اجتماعی با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، انتظامی، ترافیکی و خدماتی گام موثری در مقابله با این تهدیدات برداشته است .

مفخمی شهرستانی گفت: پلیس مجری قانون است و با هرگونه ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی برابر قانون برخورد خواهد کرد .

 

به گزارش ایسنا مازندران، به گفته مسئولان تلاش برای دستگیری و برخورد قاطع با ۲ متهم دیگر ناهنجاری سد لفور ادامه دارد.

 

گزارش: بهناز مقدس خبرنگار ایسنا مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار