کد خبر: ۷۵۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸ 15 June 2019

در این هفته استان‌های تهران با ۱۱.۶ درصد،​ آذربایجان شرقی با ۱۳ درصد، ​گیلان و مازندران نیز با ۳۰ درصد رشد رکورددار مصرف برق هستند

مصطفی مشهدی رجبی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه وضعیت مصرف برق نشان دهنده رشد ۵ درصدی مصرف درکشور است، افزود: میزان مصرف در هفته گذشته نشان می‌دهد روز ۱۹ خرداد ماه با ۵۳ هزارو ۱۷۷ مگاوات رکورد دار مصرف در کشور است که درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته و تا پایان خرداد ماه ۴.۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی و افزایش دمای هوا گفت: با ورود جبهه گرم به کشور فردا و پس فردا، ​ پیش بینی می‌شود که میزان مصرف برق ۱۵۰۰ مگاوات افزایش یابد که با همکاری مردم و دیگر مشترکان برق امیدواریم این هفته را بدون مشکل سپری کنیم.
سخنگوی شرکت توانیر رشد زودهنگام مصرف را به دلیل افزایش دمای هوا دانست و ادامه داد: در برخی نقاط به دلیل رشد محسوس صنایع کوچک نسبت به سال گذشته با افزایش مصرف برق مواجه شده ایم که در این زمینه با کنترل مصرف در ساعات پیک از ۱۲ تا ۱۶ می‌توان تامین را به خوبی انجام داد.
مشهدی رجبی گفت: خاموش کردن یک لامپ روشنایی، استفاده از دور کند کولر آبی و قراردادن دمای کولر گازی برروی عدد ۲۵ می‌تواند به راحتی میزان مصرف را ۱۰ درصد کاهش دهد.
وی درخصوص مشوق‌های درنظر گرفته شده برای صنایع و بخش کشاورزی ادامه داد: اگر کشاورزان در ۴ ساعت پیک موتور برق‌های خود را خاموش کنند و صنایع نیز به میزان ۱۵ تا ۲۰ درصد مصرفشان را کنترل کند از پیک به راحتی گذر خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار