کد خبر: ۷۵۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ 16 June 2019

در شهر جویبار سالن‌های متعدد آموزشی کشتی وجود دارد و مربیان بنام جویباری به آموزش نونهالان، نوجوانان و جوانان این شهر مشغولند و توانستند افتخارات درخشانی در عرصه‌های جهانی و بین المللی کسب کنند. قهرمانانی چون کمیل قاسمی، رضا یزدانی، حسن یزدانی، مسعود اسماعیل پور، مهدی حاجی زاده که حاصل تلاش‌های چندساله مربیان پرتلاش عرصه کشتی در این شهرستان است.

متأسفانه شهری با این همه آوازه در عرصه کشتی و علاقمندان بی شمار یادگیری این رشته ورزشی از نبود یک سالن مجهز و بزرگ در خور این شهرستان رنج می‌برد و سالن ۵ هزار نفره که چند سالی است کلنگ آن زده شد بدلیل کمبود اعتبارات هنوز بلاتکلیف مانده است.

سهمیه کشتی گیران جویبار در مسابقات جهانی ۳ نفر است

حشمت الله امید دبیر هیئت کشتی جویبار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سهمیه کشتی گیران جویبار در مسابقات جهانی ۳ نفر است، اظهار کرد: تاریخ کشتی جویبار شامل سه دهه از دوران پیشکسوتان مثل علی طبرستانی، نوروزیان و پیران و بزرگان که از آنها درس گرفتیم، در دهه دوم نیز برادران اسماعیل پور، برادران قادری، ناصر حسین پور، رضا فرحزاد، یعقوب نجفی جویباری، شیداله شامیان هستند.

وی دهه سوم کشتی جویبار را متعلق به کشتی گیرانی همچون مهدی حاجی زاده، رضا یزدانی که تاریخ کشتی دنیا را ورق زدند، دانست و تصریح کرد: به دست آوردن قهرمانی جهان، آسیا و المپیک از دهه سوم در جویبار آغاز شد و تمامی هزینه‌های مسابقات به صورت شخصی توسط سلمان قادری انجام می‌شود و تاکنون کمک مالی از فدراسیون یا هیئت کشتی دریافت نکرده‌ایم.

دبیر هیئت کشتی جویبار که بیش از ۴۰ سال با عشق و علاقه در خدمت کشتی شهرستان بوده است، گفت: با وجود کشتی جویبار روز به روز تاریخ کشتی جهان بهتر می‌شود و امیدواریم در مسابقات جهانی آینده سهمیه جویبار از ۳ نفر سال‌های قبل به ۴ سهمیه برسد.

امید به قدمت ۶۰ ساله جویبار در عرصه کشتی اشاره کرد و افزود: کشتی را از زمین خاکی (لوچو) شروع کردیم تا به تشک رسیدیم و امروز در این شهرستان به خردسالان اهمیت زیادی می‌دهیم و برگزاری مسابقات آنها با حضور داور بین المللی است زیرا هرچه مسابقات بیشتری برگزار شود رشد بچه‌ها نیز در این عرصه چشمگیر تر می‌شود.

وی با بیان اینکه تشویق کشتی گیران نقش بسیار مهم در پیشرفت ورزش دارد، خاطرنشان کرد: جوانان جویبار در همه رشته‌های ورزشی استعداد دارند منتهی بایستی مدیریت وجود داشته باشد.

دبیر هیئت کشتی جویبار با اشاره به اینکه زهرا یزدانی و فاطمه فتاحی دو خانم راه یافته به تیم ملی کشتی بانوان از این شهرستان می‌باشند، گفت: برای فعالیت بانوان در عرصه کشتی تمامی امکانات وجود دارد و با حمایت از سوی هیئت کشتی جویبار به مسابقات اعزام می‌شوند.

امید ضمن گله مندی از نبود سالن مسابقات در پایتخت کشتی جهان، تصریح کرد: با وجود اینکه ۲۵ درصد مدال‌های ایران را جویبار توسط کشتی گیران این منطقه کسب می‌شود اما متأسفانه ساخت سالن ۵ هزار نفری نیمه کاره رها شد و چرا که با داشتن سالن مسابقات می‌توانیم مسابقات جهانی و آسیایی را به جویبار بیاوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار