کد خبر: ۷۵۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 16 June 2019

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوراملاک مرکز مازندران گفت: با توجه به قیمت فعلی زمین و مسکن در استان، غالب مشتریان و متقاضیان مراجعه کننده به مشاوران املاک، بیشتر رغبت به واحدهای استیجاری پیدا کرده‌اند و با افزایش تقاضا در این بخش، قیمت‌ واحدهای استیجاری نیز دستخوش افزایش چند برابری شده است.

محمد عرب خزائلی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، درخصوص وضعیت بازار فعلی زمین و مسکن در مرکز مازندران گفت: در سال‌جاری از وضعیت رکود معاملات سال گذشته خارج شده‌ایم.

وی با بیان اینکه طی سال‌جاری روند رو به بالای قیمت زمین و مسکن که طی سال گذشته با شیب تند در حال حرکت بود، متوقف شد؛ افزود: طی سال‌جاری و به ویژه از اردیبهشت‌ماه به بعد، رشد قیمتی که در بازار زمین و مسکن وجود داشت، ثابت ماند و تغییری نکرده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاور املاک مرکز مازندران خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عمده توقف روند افزایشی قیمت‌ها در بازار املاک و مسکن عدم قدرت خرید مردم در مقایسه با روند صعودی قیمت‌ها بوده است که به دلیل عدم تقاضا سبب شد تا فروشندگان کمی ترمز قیمت‌ها را بکشند.

این فعال صنفی بازار زمین و املاک بیان کرد: وضعیت فعلی زمین و املاک در رکود است و با توجه با قیمت بالای مصالح، ساخت و ساز هم به نسبت سال‌های گذشته از تب و تاب افتاده است.

عرب خزائلی اظهار کرد: با توجه به قیمت فعلی زمین و مسکن در استان، غالب مشتریان و متقاضیان مراجعه کننده به مشاوران املاک، بیشتر رغبت به واحدهای استیجاری پیدا کرده‌اند و با افزایش تقاضا در این بخش، قیمت‌ واحدهای استیجاری نیز دستخوش افزایش چند برابری شده است.

وی ادامه داد: در مرکز مازندران، مغازه‌های متعددی را می‌بینید که ماه‌ها خالی از فعالیت صنفی هستند و استقبالی از آن‌ها نمی‌شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوراملاک مرکز مازندران متذکر شد: وضعیت حال حاضر بازار املاک به نحوی است که هم در بخش خرید مسکن و هم در بخش واحدهای استیجاری، فشار مضاعفی به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر وارد می‌کند و قیمت‌ها به نسبت یکی- دو سال گذشته تا سه برابر افزایش پیدا کرده است.

عرب خزائلی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص قیمت فعلی زمین و املاک در مرکز مازندران اعلام کرد: ما در ساری از نرخ متری 4 میلیون تومان برای آپارتمان‌های نوساز داریم تا متری 12 میلیون تومان و معمولا قیمت زمین هم متناسب با قیمت آپارتمان در همان منطقه است و تفاوتی ندارد.

افزایش قیمت زمین و مسکن و در کنار ان کاهش قدرت خرید مردم موجب شده است تا رغبت بساز بفروش‌ها هم به حداقل برسد و بدین ترتیب سایر شاغلان صنوف مرتبط با صنعت ساخت و ساز نیست با رکود مشابهی مواجه شوند که افزایش میزان بیکاری را در پی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار