هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که با شمالی شدن جریان هوا طی روزهای آینده ، علاوه بر افزایش دما ، هوای استان شرجی‌تر می شود.
کد خبر: ۷۵۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ 16 June 2019

هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که با شمالی شدن جریان هوا طی روزهای آینده ، علاوه بر افزایش دما ، هوای استان شرجی‌تر می شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران روز یکشنبه گفت که میزان رطوبت هوا امروز در ساری، مرکز استان مازندران حدود ۵۱ درصد است که بیشترین میزان رطوبت هوا برای شب و اوایل صبح امروز در این شهر ثبت شده است.

وحید غلامپور افزود: از روز چهارشنبه ۲۹ خرداد با شمالی شدن جریان هوا، رطوبت هوای مازندران به ۸۵ درصد خواهد رسید و دمای هوا هم در برخی مناطق ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر را پشت سر می گذارد.

در روزهای گرم وقتی وزش باد از دریا به سمت خشکی باشد باعث می‌شود که رطوبت هوا بالا رود و اگر این جریان در روزهای سردسال رخ بدهد موجب بارش باران می‌شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه دمای هوای امروز استان به نسبت روز گذشته یک درجه افزایش یافته است، گفت: دمای روز گذشته هوای ساری ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر بود که امروز به ۳۴ درجه افزایش یافت و این افزایش دما طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت به طوری که برای فردا بیشترین گرمای هوا برای این هفته پیش بینی می‌شود.

وی دمای هوای مازندران برای فردا دوشنبه را ۳۵ درجه اعلام کرد و گفت: باقی ماندن جریان شمالی باعث می‌شود تا هوای شرجی استان تا آخر این هفته ماندگار باشد.

غلامپور پدیده غالب برای امروز و فردا را رگبار پراکنده و رعد و برق در ارتفاعات پیش بینی کرد و گفت: دریای خزر هم برای امروز و فردا دارای موج کوتاه ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر است و سافران و مردم مازندران می‌توانند با رعایت نکات ایمنی در مناطق مجاز شنا کنند.

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران اعلام کرد که در روز شنبه هفته آینده کاهش نسبی دما را خواهیم داشت و دمای هوای استان به ۳۱ درجه کاهش می یابد.

کمینه و بیشینه دمای امروز ساری، مرکز مازندران ۲۴ و ۳۴ درجه پیش بینی شد و اکنون هوای این شهر آفتابی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار