سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان عباس آباد از غرق شدن یک دختر جوان و نجات دو نفر دیگر در ساحل گل کوه این شهرستان و خارج از طرح سالمسازی دریا خبر داد.
کد خبر: ۷۵۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ 16 June 2019

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان عباس آباد از غرق شدن یک دختر جوان و نجات دو نفر دیگر در ساحل گل کوه این شهرستان و خارج از طرح سالمسازی دریا خبر داد.

احمد نهاوندی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ۳ دختر جوان بومی شب گذشته در خارج از محدوده طرح سالمسازی دریا و جایی که ساحل برای جلوگیری از ورود افراد به داخل آب سنگ چین شده بود، اقدام به شنا کردند که دچار مشکل شدند.

وی افزو: نیروهای هلال احمر و ناجیان غریق پس از اطلاع از احتمال غرق شدن، بلافاصله برای نجات آنها اقدام کردند که ۲ دختر ۱۶ و ۱۷ ساله با اجرای عملیات احیای سی پی آر (cpr) از مرگ نجات یافتند ول.متأسفانه با وجود تلاش نیروهای هلال احمر و ناجیان و اجرای عملیات احیاء برا دختر ۱۶ ساله دیگر اثربخش نبود.

ورود به دریا در خارج از محدوده طرح های سالمسازی همه ساله بیشترین قربانی را از میان شناگران می گیرد. تابستان پارسال حدود ۵۰ نفر هنگام شنا در دریای مازندران جان باختند که بر اساس اعلام کمیته نجات غریق ستاد طرح دریا بیش از ۷۰ درصدشان خارج از طرح دریا یا در مناطق حادثه خیز تن به آن زده بودند.

بر اساس بررسی ستاد طرح دریا دستکم ۳۷۰ نقطه حادثه خیز در ساحل ۳۳۸ کیلومتری دریای خزر در مازندران شناسایی شده است که شنا کردن در آنجا به معنی غرق شدن حتمی است.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان عباس آباد همچنین گفت: از اجرای طرح سالمسازی دریا از اول خرداد ماه تا تا ۲۵ این ماه این منطقه ۱۱ نفر که ۹ نفر مرد و بقیه زن بودند توسط نیروهای هلال احمر و ناجیان این شهرستان نجات یافتند.

وی افزود: ۷۰ ناجی که ۶۲ نفر مرد و ۸ نفر خانم هستند در ۲۸ نقطه طرح و نقاط حادثه خیز شهرستان نظارت دارند.

شهرستان ۵۰ هزار نفری عباس آباد در غرب مازندران دارای ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار