مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: وضعیت سهم‌بری آموزش و پرورش مازندران از اعتبارات استانی مناسب نیست .
کد خبر: ۷۵۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ 16 June 2019

قربانعلی شیرزاد در گفت‌وگو با ایسنا مازندران اظهار کرد: در سال 97 و در مناسبت های هفته دولت، شروع سال تحصیلی، دهه فجرو پایان سال در مجموع 47 فضای آموزشی و پرورشی بالغ بر 38 میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس بیش از 10 میلیارد تومان برای 550 کلاس درس در مازندران هزینه شد که این کلاس ها دارای سیستم غیر استاندارد و غیر ایمن بودند.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران تصریح کرد: نزدیک به 35 سالن نیمه کاره ورزشی در استان وجود داشت که در حال حاضر بیش از 90 درصد این سالن ها تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

شیرزاد از سه برابر شدن بودجه عمرانی آموزش و پرورش در سال 98 خبر داد و یادآور شد: بودجه عمرانی آموزش و پرورش در سال 98 نسبت به سال گذشته با افزایش سه برابری همراه شده است؛ در سال جاری هزار میلیارد تومان در کشور برای تکمیل پروژه های نیمه کاره خیری اختصاص داده شد همچنین به دولت اجازه داده شد به میزان هزار میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه اسلامی برای تکمیل پروژه های آموزشی، ورزشی و پرورشی منتشر کنند.

وی افزود: در زمینه اعتبار استانداردسازی سیستم های گرمایشی درحالی که اعتبار ما در سال های گذشته به میزان 20 درصد بود اما در سال 98 این میزان به 50 درصد افزایش پیدا کرد.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: علاوه بر موارد گفته شده برای بازسازی مدارس تخریبی و مقاوم سازی مدارس فاقد استحکام اعتبار جداگانه درنظر گرفته شده است.

این مسئول با بیان اینکه سهم مازندران از اعتبارات ملی مناسب است، افزود: امیدواریم با همکاری مسئولان استانی مانند افزایش اعتبار ملی این افزایش اعتبار را در سطح استان هم شاهد باشیم.

شیرزاد با اشاره به اینکه وضعیت سهم‌بری آموزش و پرورش مازندران از اعتبارات استانی مناسب نیست اظهارکرد: درحالی که متوسط سهم‌بری اعتبارات استانی حدود 9 درصد است اما این میزان در مازندران 5.4 درصد است که وعده داده شد تا این موضوع در سال جاری جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: در مازندران هزار و 600 خیر زن و مرد و شرکت های حقوقی شناسایی شدند که این خیرین هم در زمینه مدرسه سازی و مدرسه یاری به ما کمک می کنند.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران تصریح کرد: بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز مازندران در 30 خرداد ماه در اردوگاه شهدای بادله با رویکرد مشارکت خیرین برای ایمن سازی مدارس برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار