مستند«کارتلوس» به تهیه کنندگی و کارگردانی آرش رمضانی فوکلایی کار مشترک ایران و گرجستان در مازندران به مرحله پایانی تولید رسید.
کد خبر: ۷۵۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵ 18 June 2019

آرش رمضانی فوکلایی تهیه کننده و کارگردان مستند«کارتلوس» در گفت و گو با ایسنا ، گفت: «کارتلوس» عنوان مستندی درباره قوم گرجی ساکن شمال ایران است که در شهرستان بهشهر در محله ای بنام گرجی محله سکنی گزیده اند.

وی با ارائه این مطلب که قوم گرجی که در فرهنگ و تاریخ اروپا توسط یونانی های قدیم به آن ها اطلاق می شد معنی کشاورز را در بر می گیرد، تصریح کرد: این مستند کار مشترکی بین تلویزیون گرجستان و ایران است و پژوهش و تصویر برداری آن به مدت چند ماه زمان برد.

تهیه کننده و کارگردان مستند کارتلوس خاطرنشان کرد: این مستند طبق همکاری های فرهنگی انجام شده به زبان های فارسی، گرجی، روسی وانگلیسی مرحله تولید نهایی خود را پشت سر خواهد گذاشت.

رمضانی افزود: این مستند پژوهشی مصور به فرهنگ قوم ها، علاقمندان به قومیت ها و آداب و رسوم و سنن، چگونگی شکل گیری و مهاجرت قوم گرجی می پردازد.

وی اظهار کرد: تصویربرداری و نور این مستند را علی غنی پور بر عهده دارد، علی روشن به عنوان صدا بردار، شهرام حق شناس به عنوان ادیتور صدا، سید احمد طاهر پور به عنوان عکاس و راوی، محمد رضا موحدی به عنوان تدوینگر و گرافیک موشن و حسن صیامی حیدری به عنوان هماهنگی تولید در تهیه این مستند همکاری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار