طرح پیاده راه هسته مرکزی آمل با هدف حفظ هویت تاریخی مرکز شهر، کاهش بار ترافیکی،کمک به رونق بازار و ایجاد فضای با نشاط برای شهروندان اجرایی می شود.
کد خبر: ۷۵۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 18 June 2019

طرح پیاده راه هسته مرکزی آمل با هدف حفظ هویت تاریخی مرکز شهر، کاهش بار ترافیکی،کمک به رونق بازار و ایجاد فضای با نشاط برای شهروندان اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، سرپرست شهرداری آمل، درنشست بررسی طرح پیاده راه شدن بافت تاریخی هسته مرکزی شهر آمل گفت: با مصوبه شورای ترافیک شهرستان، اقدامات اولیه برای طرح حذف مسیر سواره رو و پیاده راه سازی هسته مرکزی آمل با هدف حفظ هویت تاریخی مرکز شهر، کاهش بار ترافیکی، افزایش تعاملات اجتماعی، کمک به رونق بازار و ایجاد فضای با نشاط برای شهروندان اجرایی شده است.
علی محمد مقدس با بیان اینکه 85 درصد خیابانهای هسته مرکزی شهر پارکینگ خودرو ها شده که در ساعات شلوغ با تشدید ترافیک همراه است افزود: با نظرسنجی انجام شده مشاوران طرح، حدود 81 درصد شهروندان آملی خواهان اجرای پیاده راه سازی هسته مرکزی و حذف مسیر سواره درمرکز شهر هستند .
وی با اشاره به اینکه با مطالعات انجام شده 5 الگو و مسیر جایگزین برای مسیر سواره طراحی و پیش بینی شده خاطرنشان کرد: با مشورت اعضای شورای شهر از میان این مسیرها بهترین مسیر با کمترین ترافیک و عوارض برای شهروندان انتخاب و اجرا می شود .
به گفته مقدس ؛ در این طرح مسیر دواثر قدیمی وبا ارزش پل دوازده چشمه و پل معلق که درفهرست آثارملی کشور ثبت شده و مسیر خیابان انقلاب ، کوچه های شرقی و غربی شهرداری که دارای بافت قدیمی و تاریخی هستند، پیاده راه خواهد شد .
شهرآمل حدود 300هزار نفرجمعیت شهری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار