مدتی ست که مشکل آب شهرستان بابلسر بعنوان معضل اصلی پایتخت گردشگری مازندران مطرح شده است . به همین علت مسئولان بابلسر در جلسات مختلف پیگیر این مشکل اساسی هستند .
کد خبر: ۷۵۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸ 18 June 2019

به گزارش تابناک مازندران، مدتی ست که مشکل آب شهرستان بابلسر بعنوان معضل اصلی پایتخت گردشگری مازندران مطرح شده است . به همین علت مسئولان بابلسر در جلسات مختلف پیگیر این مشکل اساسی هستند .

براساس این گزارش، در تازه ترین اقدام منصور رمضان نژاد ، نائب رئیس شورای شهر بابلسر در بیانه ای به جناب دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو جمهوری اسلامی خواهان رفع این معضل اساسی شهر بابلسر شد .

متن این درخواست به این شرح است:

جناب آقای دکتر رضا اردکانیان
وزیر محترم نیرو جمهوری اسلامی ایران
با سلام و عرض ادب و احترام؛
موضوع: باز هم مشکل آب
بدینوسیله بخشی از مشکلات مردم فهیم شهرستان بابلسر را که مربوط به حوزه فعالیت جنابعالی است به استحضار می رسانم.
آنچه این روزها در بابلسر و سایر شهرهای استان می گذرد هم جای تاسف دارد و هم جای تعجب! تاسف از اینکه هنوز بعد از 40 سال که از عمر انقلاب می گذرد مردم از اصلی ترین نیاز خود – آب شرب– محروم اند. در قرن 21 به سر می بریم، عصری که فضاپیماها در پی کشف سیارات جدید و انتقال انسان به کره های دیگر هستند اما ما .... . جناب آقای وزیر محترم! این رسمش نیست که مردم ولایتمدار این شهر هنوز مشکل آب داشته و می بایستی در صف آب معدنی باشند برای استعمال روزانه شان، برای وضو گرفتن و شستشو و...!
و چه ضربه ای مهلک تر از این برای نظام است که مردم، این اهمال و بی مسئولیتی ها را از چشم نظام و انقلاب می بینند و به آن بدبین می شوند و تاسف بارتر که هیچ انگیزه و رغبتی در مدیران و مسئولان ما برای رفع این مشکلات دیده نمی شود! گویی که تعمداً اینگونه رفتار می نمایند تا مایه بدنامی نظام شوند. و هر بار با بهانه های مختلف از زیر بار مسئولیت و وظایف خود به دلایل واهی شانه خالی می کنند.
آیا هنوز وقت آن نرسیده که قبل از وقوع حادثه به فکر پیشگیری از آن باشیم؟ چه وقت می بایست به مشکلات این مردم شریف و ولایتمدار اهمیت بدهیم؟ تا به کی باید از شرافت و متانت این مردم سوء استفاده شود؟ چرا هنوز شهر بابلسر بعنوان شهری توریستی در تامین آب برای مردم خود ناتوان است. جایی که ادعای آن را داریم که مردم ولی نعمتان ما هستند و می گوییم که می بایست توریسم را گسترش دهیم و از این طریق کسب درآمد نماییم و در نشستها و مجامع خود با جملات قلمبه سلمبه و دهان پر کن، دم از توسعه زیرساختها برای جلب توریست می زنیم ولی در عمل، مردم شهر من از ابتدایی ترین و ضروری ترین نیاز زندگی خود محرومند!
آقای وزیر! والله تالله بالله این نه رسم انصاف است و نه رسم عدالت، که با کم کاری و بی توجهی خود به مردم، هم آنها را به نظام و انقلاب بدبین کنیم و هم جواب فداکاری های این ملت را با انداختن آنها در گرداب مشکلات بدهیم! این مردم در طول این سالها همه کاری برای این نظام و ولایت انجام دادند و خواهند داد و همیشه از جان و مال خود گذشتند، جوانهایشان را برای این مرز و بوم فدا کردند و انصافاً پاسخ آن محبت ها، این بی توجهی ها و سهل انگاریها نیست. کی باید به خود بیایید؟ آیا می دانید مشکل کم آبی و بی آبی در طی سالها چقدر این مردم را رنج می دهد؟ بویژه در ایام تعطیل، با حضور میلیونی مسافران و مهمانان، این مشکلات پر رنگ تر می شود به گونه ای که در بخشهایی از شهر با قطع آب مواجه هستیم. این موضوع بارها به مسئولان شهری و استانی انتقال داده شد اما متاسفانه اقدامی جدی و مثمر ثمر دراین خصوص انجام نپذیرفت. مدیران استانی آب منطقه ای انگار در خواب به سر می برند و تا وقتی این مشکلات به بحرانی جدی و ویرانگر تبدیل نشود از خواب بیدار نمی شوند! شرکت آب منطقه ای استان که مسئولیت مستقیم این امر را برعهده دارد و باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.
آقای وزیر! چرا در عصر پیشرفت علم و تکنولوژی، ما مسئولان همیشه پس از بروز حادثه در پی چاره هستیم؟ و فوری جلسات ستاد بحران و... برگزار می کنیم؟ جلسات و اقداماتی که حکم «نوشدارو پس از مرگ سهراب» را دارد! چه زمانی قرار است تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری در بهبود وضعیت زندگی مردم مورد توجه مسئولان قرار گیرد؟ ایشان در خصوص وظیفه مسئولان در برخورد با مشکلات مردم فرمودند: «باید این سختی‌ها را در زندگی مردم لمس و برای علاج آنها فکر، کار، تلاش، همدردی و همدلی کرد».
این همدلی و همدردی کجاست؟ مردم در کجای طرح ها و برنامه های مدیران و مسئولان قرار دارند؟ چرا غم ها و دردهای مردم عزیزمان پشت میزهای آنچنانی فراموش می شود؟ چرا با چنین سهل انگاری ها و بی توجهی ها موجبات سلب اعتماد مردم فراهم می گردد؟ آیا هنوز زمان آن فرا نرسیده که آب شرب (مهریه حضرت زهرا "س") را بطور مناسب برای این مردم پاک و مومن تامین نماییم؟
در پایان بعنوان نماینده این مردم شریف و قدرشناس از جنابعالی می خواهم تا بطور جدی و اساسی به مساله آب شرب شهر بابلسر توجه شود و ان شاالله در آینده ای بسیار نزدیک (قبل از بروز هر گونه بحران و حادثه ای) شاهد رفع مشکلات در این زمینه باشیم.
و من الله التوفیق
رمضان نژاد
نائب رئیس شورای شهر بابلسر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار