هویت ۴ کارگر معدن زغال سنگ البرز مرکزی که در جریان گاز گرفتگی دیروز پنجشنبه (۳۰ خرداد ماه) کشته و زخمی شدند، مشخص شد.
کد خبر: ۷۵۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ 21 June 2019

هویت ۴ کارگر معدن زغال سنگ البرز مرکزی که در جریان گاز گرفتگی دیروز پنجشنبه (۳۰ خرداد ماه) کشته و زخمی شدند، مشخص شد.

براساس اطلاعات کارگران این معدن، دو کارگر فوت شده «ابراهیم غضنفری» و «رشید‌الله طاهری» ۴۲ و ۵۰ ساله از کارگران پیمانکاری تونل شماره ۷ معدن زغال سنگ واحد البرز مرکزی واقع در منطقه سواد کوه بودند و «فرشاد معافی» و «سیدمهدی حسینی» از مجروحان این حادثه هستند که هم اکنون در بیمارستان شهدای زیرآب تحت درمان هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه متاسفانه ساعت حدود ۹ صبح دیروز پنجشنبه در تونل شماره ۷ معدن آقای جلیلی در ۳۱۵ متری تونل ۲ کارگر ما فوت و ۲ نفر دیگر هم مصدوم شدند، گفته است: تهویه و اکسیژن در تونل وجود نداشت و عدم هوادهی باعث می‌شود تا کارگران به کما بروند.

وی افزود: این تونل عملا تونل تعطیلی بود که فاقد استفاده بود و کارفرما گفته بود که من کارگر را فرستادم که حدود ۶۰ متر لوله را بیرون بیاورد.

سعدی عبدالهی از حضور فرماندار، مسؤولان و کارشناسان استانی و شهرستانی در معدن خبر داد و افزود: در سیل اخیر واگن‌های تونل شماره ۷ از بین رفتند و استخراج معدنی نبود و کارشناسان معدن و نمایندگان کارگر استان هم عدم استفاده و استخراج را تأیید کردند.

وی گفت: کارگران بدون امکانات وارد تونل شدند که ۱۰۰ در صد اشتباه بود و کارفرما دستور ورود تا ۵۰ متری را اعلام کرد و کارگران در فاصله ۳۱۵ متری پیدا شدند.

در جریان حادثه گاز گرفتگی تونل شماره ۷ معدن سوادکوه البرز مرکزی دو کارگر کشته و دو کارگر دیگر مجروح شدند.
ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار