۱۹۵ هزار مترمربع از اراضی ساحلی حوزه شهرستان چالوس از رودخانه نمک آبرود تا رودخانه کورکوردسرنوشهر تاکنون آزاد سازی شد.
کد خبر: ۷۵۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶ 21 June 2019

۱۹۵ هزار مترمربع از اراضی ساحلی حوزه شهرستان چالوس از رودخانه نمک آبرود تا رودخانه کورکوردسرنوشهر تاکنون آزاد سازی شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، رئیس اداره منابع طبیعی و آبحیزداری شهرستان چالوس گفت: ۱۹۵ هزار مترمربع از زمین‌های ساحلی حوزه این شهرستان از رودخانه نمک آبرود تا رودخانه کورکوردسرنوشهر تاکنون آزاد سازی شد.

مهرداد خزایی پول افزود: برای تمامی این عرصه‌ها درحال تهیه کاداستر (حدنگاری) هستیم و حدود ۱۹ کیلومتر این عملیات انجام شد.

وی گفت:: در حال حاضر در مراحل پایانی اجرای کاداستر اراضی ساحلی در این شهرستان هستیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبحیزداری شهرستان چالوس افزود: ۷۴ هزار مترمربع از زمین‌های ساحلی منطقه کورکوردسر نوشهر و اردوگاه نظامی شهید رسولی آخر این هفته با حکم دادستان و همکاری شهرداری نوشهر آزاد سازی شد.

مهرداد خزایی پول همچنین با بیان اینکه شهرستان چالوس دارای ۵۲ هزار و ۶۲۶ هکتار مراتع ییلاقی است، گفت: به موجب قانون از ورود دام‌های مهاجر به مراتع حوزه این شهرستان جلوگیری می‌شود.

وی افزود: با حضور ماموران منابع طبیعی تاکنون از ورود هزار و ۵۰۰ راس دام سبک که اخیرا از استان البرز و طالقان وارد مراتع این شهرستان شدند خارج کردیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبحیزداری شهرستان چالوس با اشاره به اهمیت مراتع ییلاقی در حفظ پوشش گیاهی وخاک و پیشگیری ازبروز سیلاب، گفت: بخشی از طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در راستای عملیات مکانیکی و بیولوژیکی در مناطق بالادست سد سیاه بیشه اجرا شده است.

مهرداد خزایی پول افزود: این اداره با هماهنگی دستگاه قضایی از هرگونه تخریب به مراتع ممانعت و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار