یک شبکه خبری آمریکایی مدعی شده نفتکش متعلق به یک شرکت انگلیسی در خلیج فارس متوقف شده و از ورود به تنگه هرمز خودداری می‌کند.
کد خبر: ۷۶۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰ 08 July 2019

به گزارش فارس، در شرایطی که مقام‌های ایران دولت انگلیس را به دلیل توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران به «راهزنی دریایی» متهم کرده‌اند، منابع خبری روز دوشنبه از توقف یک نفت‌کش متعلق به شرکت «بریتیش پترولیوم» در خلیج فارس خبر داده‌اند.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ مدعی شده نفت‌کش «بریتیش هریتیج» که متعلق به شرکت «بریتیش پترولیوم» است از بیم توقیف توسط ایران از حرکت به سمت تنگه هرمز خودداری کرده است.

طبق این گزارش، این نفتکش در حال حرکت به سمت پایانه نفتی بصره در جنوب عراق بوده، اما روز ۶ جولای (۱۵تیرماه) ناگهان تغییر مسیر داد و در حال حاضر در سواحل عربستان سعودی است. یک مقام مطلع مدعی شده شرکت انگلیسی نگران است ایران در اقدامی تلافی‌جویانه این نفت‌کش را توقیف کند.

«راب مک‌ایر» سفیر انگلیس در تهران نیز ظهر امروز (دوشنبه) در پی توقیف نفتکش حامل نفت ایران برای سومین بار ظرف چند روز اخیر در وزارت امور خارجه ایران حضور یافت.

بلومبرگ بر اساس داده‌های مربوط به رصد حرکت کشتی‌ها گزارش داده این کشتی در «جزیره من» واقع در دریای ایرلند ثبت شده و در حال تردد با پرچم انگلیس بوده است. کشتی مورد نظر توسط شرکت نفتی «رویال داچ شل» برای انتقال نفت از بصره به شمال غربی اروپا اجاره شده است.

گفته می‌شود که کشتی بریتیش هریتیج بدون نزدیک شدن به سواحل ایران قادر به خروج از تنگه راهبردی هرمز نخواهد بود.

برچسب ها: نفتکش انگلیسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار