مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران گفت: در حال حاضر 100 هزار خانوار از خدمات بیمه ای برخوردار هستند و 4 هزار نفر نیز از مستمری بیمه روستایی و عشایری بهره مند هستند.
کد خبر: ۷۶۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ 09 July 2019

محمد ابراهیمی در همایش دهیاران غرب مازندران در نوشهر با اشاره به اینکه اصل 29 قانون اساسی دولت را مکلف کرده است تا خدمات بیمه اجتماعی را به همه آحاد جامعه ارائه دهد، اظهار کرد: براساس این اصل است که سازمان تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی کشوری، سازمان بیمه روستائیان و عشایر، سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفته است تا خدماتی را به آحاد جامعه در حوزه رفاه اجتماعی ارائه کنند.

وی افزود: طبق اصل قانون اساسی، سازمان هایی برای خدمات بیمه ای به مردم تشکیل شده که بیمه روستاییان و عشایر از جمله آن است و مازندرانی ها باید در بهره مندی از خدمات بیمه ای در خط مقدم قرار گیرند.

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران با اشاره به حمایت مسئولان از بیمه اجتماعی روستایی تصریح کرد: نیاز است در زمینه جذب همه جامعه هدف برنامه‌ریزی کنیم.

این مسئول با بیان اینکه روستاییان می توانند از خدمات بیمه ای و حقوقی بهره مند شوند گفت: در حال حاضر 100 هزار خانوار از خدمات بیمه ای برخوردار هستند و چهار هزار نفر نیز از مستمری بیمه روستایی و عشایری بهره مند هستند.

ابراهیمی از امضای تفاهم‌نامه مدیریت صندوق استان با دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و افزود: براساس این تفاهم‌نامه کارگزاران صندوق در خانه‌های بهداشت و مرکز بهداشت مستقر می‌شوند تا جامعه هدف بیمه نشده را شناسایی کرده و زیرپوشش بیمه‌ای قرار بگیرند.

وی گفت: رویکرد این بیمه ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت به کشاورزان، روستائیان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت شدگان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران نیز گفت: اختصاص دادن بخش عمده‌ای از اراضی به بخش ساخت وساز بویژه ویلاسازی، عاملی تهدیدکننده برای این استان بویژه مناطق گردشگرپذیر مازندران است.

حسین حسن‌نژاد افزود: این استان از مواهب الهی مانند باغ‌های چای، جنگل، روستاهای بکر و سرسبز و نیز دریا برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ ها در حوزه ایجاد درآمد پایدار و اشتغال استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت که رونق اقتصاد گردشگری مازندران زمانی محقق می شود که بتوان از باغ‌های چای، روستاهای سرسبز و بکر، دریا، جنگل و آثار تاریخی در حوزه درآمد و اشتغال پایدار استفاده کنیم و با ساخت هتل، متل و ویلاسازی ضمن آنکه بسیاری از فرصت‌های شغلی را از دست خواهیم داد بلکه یک گام در جهت ضد توسعه این استان برداشته‌ایم.

 

حسن نژاد با ابراز نگرانی از توسعه و رشد ناموزون روستاها از دیرباز تاکنون در مازندران افزود: نتیجه چنین وضعیتی آن است که دهیاران به جای آنکه برای ترمیم و نوسازی شبکه های عمومی تلاش کنند سعی کرده اند برای ایجاد و توسعه شبکه‌های عمومی جدید برنامه ریزی و اقدام کنند.

وی ایجاد فرصت‌ های تغییر فرهنگ و مسائل سوء زیست محیطی را از دیگر تبعات و پیامدهای منفی ساخت وسازهای غیرمجاز در منطقه غرب مازندران معرفی کرد و ادامه داد: درحالی که قانون نیز به صراحت تبیین کرده که هر توسعه‌ای باید با پیوست های فرهنگی و زیست محیطی همراه باشد.

معاون استاندار مازندران گفت که امروز باید در پی نوگرایی باشیم و برای توسعه این استان از ظرفیت‌های مردمی مانند نخبگان بهره برد و اگر چنین تفکر و تصوری در این استان حاکم شود می توان مدعی شد که شاهد روحیه سازندگی و مشارکت مردمی خواهیم بود.

حسن نژاد افزود: اگر کرامت نهادهای مردمی حفظ شود در حقیقت به روحیه مشارکت پذیری مردمی در کشور کمک کرده ایم و امروز مهم‌ترین اهداف و ماموریت مسئولان نیز باید در همین راستا باشد.

وی با اشاره به آنکه دهیاران از توانمندی های بالایی در این استان برخوردارند، به آنها توصیه کرد از فرصت های حوزه کشاورزی، صنعتی و گردشگری بویژه بوم گردی که دولت نیز توجه و اعتبارات خوبی برای تحقق این مهم پیش بینی کرده استفاده کنند.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار