مدیرکل امور مالیاتی مازندران گفت: از ابتدای سال ۹۵ واحدهای مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از 100 هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور به‌عنوان واحد خالی شناسایی شدند از سال دوم به بعد مشمول مالیاتی معادل نسبتی از مالیات بر اجاره می‌باشند.
کد خبر: ۷۶۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ 09 July 2019

علی اکبر حمزه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: مهلت ارائه اظهار نامه مالیاتی عملکرد سال ۹۷ اشخاص حقوقی و صاحبات املاک اجاره‌ای حداکثر تا پایان تیرماه سال جاری است.

وی خاطر نشان کرد: مودیان می‌توانند برای پرداخت مالیات از طریق سامانه www.tax.gov.ir اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران بیان کرد: انجام به‌موقع تکالیف قانونی به مؤدیان هم‌استانی امکان بهره‌مندی از همه خدمات و معافیت‌های ارائه شده در قانون را داده و از برخورداری جرائم قانونی جلوگیری می‌کند.

حمزه‌ای اضافه کرد: مشمولین اعلام شده باید مالیاتی که در مراکز خدماتی و فروشگاهی تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده از مردم و مشتری اخذ می‌کنند را طی اظهارنامه مالیاتی در فرصت‌های اعلام شده به حساب دولت واریز کنند.

وی تصریح کرد: مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی طبق قانون جمع درآمد شرکت‌ها و درآمد ناشی از فعالیت‌های انتفاعی اشخاص حقوقی است که از منابع مختلف در ایران یا خارج از ایران تحصیل می‌شود و پس از وضع زیان‌های حاصل از منابع غیر معاف و کسر معافیت‌های مقرر در قانون به استثنای موارد خاص که دارای نرخ جداگانه‌ایست مشمول مالیات به نرخ ۲۵ درصد خواهند بود.

حمزه‌ای در پایان گفت: مالیات املاک اجاری بر طبق قانون در درآمد شخص حقیقی یا حقوقی ناشی از واگذاری حقوق خود نسبت به املاک واقع در ایران پس از کسر معافیت‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات بر درآمد املاک است و درآمد مشمول مالیات عبارت است از کل مال‌الاجاره اعم از نقدی و غیرنقدی پس از کسر ۲۵ درصد بابت هزینه‌ها استهلاکات و تعهدات مالک نسبت به مورد اجاره است که از ابتدای سال ۹۵ واحدهای مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از صد هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور به‌عنوان واحد خالی شناسایی شدند از سال دوم به بعد مشمول مالیاتی معادل نسبتی از مالیات بر اجاره می‌باشند.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار