هفتاد درصد بازنشستگان مازندران حداقل حقوق می گیرند
متاسفانه بخاطر تحریمات ناجوانمردانه کشور در وضعیت مناسبتی از نظر اقتصادی قرار ندارد . دامنه این وضعیت به بازنشستگان شریف که جوانی خود را برای خدمت به کشور از دست داده اند، غیر قابل تحمل است . مدیران کشور باید به درد مردم توجه کنند .
کد خبر: ۷۶۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳ 09 July 2019

به گزارش تابناک مازندران ، متاسفانه بخاطر تحریم های ظالمانه کشور در وضعیت مناسبی از نظر اقتصادی قرار ندارد . دامنه این وضعیت به بازنشستگان شریف که جوانی خود را برای خدمت به کشور از دست داده اند، غیر قابل تحمل است . مدیران کشور باید به درد مردم توجه کنند .

براساس این گزارش، بدون تردید قسمتی از مشکلات امروز جامعه که تنگناهای بسیاری را برای مردم به‌وجود آورده است به تشدید تحریم‌ها و بخشی دیگر به ضعف مدیریت‌ها،‌ عدم برنامه‌ریزی و عدم اجرای دقیق قوانین برمی‌گردد.

برخی از مشکلات جامعه در بحث گرانی‌های اخیر بازار نیز به این برمی‌گردد که نهادها و سازمان‌های نظارتی نظیر بازرسی،‌ دیوان محاسبات و تعزیرات به وظایف قانونی خود درست عمل نمی‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: 95 درصد کارگران مازندران، در کارگاهها، فروشگاهها و شرکت های خدماتی استثمار می شوند و امنیت شغلی ندارند.

نصرالله دریابیگی امروز  در دیدار تشکلات کارگری و بازنشستگان استان با رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی مازندران در فریدونکنار  افزود: امروز کارگران از مشکلات عدیده ای برخوردار هستند که باید با جدیت بررسی شود.

وی بیان داشت: مشکل فعلی ما این است که اکنون با مشکلات مخابرات روبرو هستیم و با توجه به اینکه کارگران  در بخش های مختلف کاری، قانون اساسی و رهبری و اصل 44 را قبول دارند اما اصل 44 این نیست که فقیر، فقیرتر و پولدار، پولدارتر شود.

دریابیگی گفت: در بحث واگذاری مخابرات استان مازندران، باید توجه شود تا همچون خصوصی سازی های دیگر بر مشکلات افزوده نشود.

 دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران افزود: نهاد های کارگری مظلوم از یک سوراخ چندین بار گزیده شد و زمین ها تغییر کاربری داده شد و کارگران اخراج شدند و آخرین مرحله مخابرات مازندران است که اگر کاری از سوی مسوولان انجام نشود؛ مخابرات هم به این درد گرفتار می شود.

وی ادامه داد: عدالت اکنون مخدوش شده و قانون کار بدرستی برای کارگران اجرایی نمی شود.

این مسوول گفت: بحث دیگر قراردادهای موقت کار  است که 95 درصد کارگران مازندران،  در کارگاهها و فروشگاهها و شرکت های خدماتی استثمار می شوند و سفید امضا می کنند و امنیت شغلی ندارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران اظهار کرد: مشکلات معیشتی وجود دارد و با این حقوق کارگران و بازنشستگان نمی شود زندگی کرد.

دریابیگی افزود: مازندران  130 هزار بازنشسته دارد که 70 درصد بازنشستگان مازندران حداقل بگیر هستند.

وی ادامه داد: خواهان قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان هستیم و عدالت اجتماعی که در ویترین مانده است و در سفره ما جاری نمی شود، اجرایی شود. 

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در ادامه با اشاره به بیمه کارگران ساختمانی و مشکلات مختلف کارگران بیان داشت: هیچ درصدی در تامین اجتماعی سهم نداریم و اخیراً طرحی توسط کانون عالی بازنشستگان و شوراها و مجمع نمایندگان دادیم که هیات امنا باید از بین برود .

دریابیگی گفت: ترکیب ارکان سازمان تامین اجتماعی تغییر کند و عدالت اجتماعی رعایت شود تا همه نماینده داشته باشند. 

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح را اجرایی کنند تا ما در ارکان تامین اجتماعی سهیم باشیم. 

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران همچنین با اشاره به تبعیض موجود در بین کارکنان تامین اجتماعی و کارگران گفت: متوسط حقوق بازنشسته کارمند تامین اجتماعی 4 میلیون و 800هزار تومان است در حالی که حقوق کارگر بازنشسته که صاحب  اصلی این سازمان است، 2میلیون و 200 هزار تومان است و این تبعیض آشکار است. 

دریابیگی ادامه داد: شرکت نکا چوب و  واحدهای مختلف مشمول افزایش حقوق قرار نگرفتند و  امیدواریم پیگیری شود.

وی افزود: متاسفانه دست هایی ناجوانمردانه از خارج از کشور، یاس و ناامیدی را در جامعه رواج دادند که کاری در مملکت ما نشد و اصل انتخابات را امر به معروف می دانیم که باید همگان حاضر شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: بیمه بیکاری کارگران ساختمانی و همسان سازی حقوق مهم است که باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی وارد عمل شوند تا مردم با دلگرمی در انتخابات حاضر شوند.

برچسب ها: بازنشستگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار