رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی، ‌آب و منابع طبیعی استان مازندران گفت: طرح خروج دام از جنگل با شکست مواجه شد؛ چرا که زمانی این جنگل می‌توانست حفظ شود که جنگل در دست مردم باشد، هر جا که فاصله مردم با دولت کم شد مشکل بوجود آمده است.
کد خبر: ۷۶۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱ 11 July 2019

 امیر میران امروز در جلسه کمیسیون تخصصی کشاورزی که ظهر امروز در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مرکز استان برگزار شد با اشاره به بحث خروج دام از جنگل که سال‌ها پیش در مازندران و کشور اجرا شد، اظهار کرد: این طرح با شکست مواجه شد؛ چرا که زمانی این جنگل می‌توانست حفظ شود که جنگل در دست مردم باشد.

رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی، ‌آب و منابع طبیعی استان مازندران خاطرنشان کرد: این جلسه با هدف توسعه و پیشرفت در بخش کشاورزی با همکاری مدیران و بخش خصوصی برگزار شد، تا با هم‌اندیشی از ظرفیت‌های لازم برای ایجاد ظرفیت‌های بیشتر استفاده کنیم.

این مسؤول اظهار کرد: متأسفانه همه مازندران را به چشم یک روستا نگاه می‌کنند، محیط زیست این استان محیط ایست شده است، در حال حاضر در استان ظرفیت‌های بالایی وجود دارد که موجب دلگرمی است، ولی متاسفانه در بحث بانک و تسهیلات پولی در بخش کشاورزی کمتر از بخش صنعت هزینه شده است در حالی‌که مازندران استانی کشاورزی است ولی در این بخش مظلوم واقع شده است.

میران گفت: باید به سمتی برویم که با کمترین سرمایه بیشترین برد را داشته باشیم در همین زمینه می‌خواهیم برای تولید گیاهان دارویی تلاش کنیم‌.

وی افزود: به دلیل نبود آب‌های زیرزمینی در تلاش هستیم و در بخش تولید گیاهان دارویی به نتیجه برسیم، همچنین ما باید از ورود برنج خارجی جلوگیری کنیم و باور ما این است که از اراضی شیب‌داری که نمی‌توان از انها برای کشاورزی استفاده کرد می‌توانیم برای تولید گیاهان دارویی استفاده کرده و چرخ اقتصاد استان را فعال کنیم.

رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی مازندران از فعالان در این حوزه خواست تا هنگامی که با حضور مدیران کشوری مواجه شدند از کاستی‌های مازندران باید بازگو کرده؛ چرا که نارسایی و مشکلات ما زیاد است، مدیران برای کارسازی می‌آیند.

*نقش‌آفرینی در حوزه برنج

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران افزود: ضعف‌های بخش کشاورزی باید جبران شود، اتاق بازرگانی به نمایندگی بخش خصوصی از همه ظرفیت‌ها و تشکل‌ها با برنامه‌ریزی بهتر استفاده خواهد کرد.

عبدالله مهاجر تصریح کرد: در شرایط تحریم که حال و روز اقتصادی کشور خوب نیست، مطالبات‌مان را باید به درستی به دولت انتقال دهیم و با نگاه مثبت می‌توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم، خواسته ما در حوزه برنج این است که نقش آفرینی انجام شود؛ چرا که برنج یکی از محصولات جدی در استان است.

*بحث‌های کارشناسی در حد صورت‌جلسه باقی نماند
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران هم گفت: توجه به حوزه کشاورزی امری ضروری است، در استان نزدیک به ۷ میلیون تن انواع محصولات تولیدی داریم که در ۱۴ قلم رتبه برتر و در ۱۹ قلم رتبه دوم را کسب کردیم و بسیاری از حوزه‌ها سرآمد هستیم که در این مورد با توجه بیش از پیش شود، این کمیسیون می‌تواند نقش محوری را در بین کمیسیون و کمیته‌های دیگری داشته باشد.

مهدی گلچوب افزود: باید جدول زمان‌بندی دقیق برای کمیسیون باید در نظر گرفته شود تا چالش‌ها شناساسی شود، ماحصل بحث‌های کارشناسی در این جلسه در حد صورت جلسه باقی نماند و به تریتیب در دستور کار کارگروه‌های اقتصادی استان قرار گیرد.

وی در پایان آمادگی خودش و مجموعه اقتصادی استان را در حمایت از تصمیمات گرفته شده در این کمیسیون اعلام کرد و گفت: در هر سطحی برای تقویت بعد اقتصادی کمک خواهیم کرد.
بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار