مشکل مسافران مازندران چیست ؟
استان مازندران بدون تردید یکی از استانهای دیدنی و سرسبز ایران است . به لطف خدا تنها استانی ست که از نعمت دریا، کوه و جنگل و مرداب های دیدنی برخوردار است . یکی از مکانهای دیدنی استان مازندران مرداب زیبای دیوک است که در نزدیکی منطقه کلاردشت قرار دارد .
کد خبر: ۷۶۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 12 July 2019

به گزارش تابناک مازندران،بخاطر زیبایی بی نظیر استان مازندران همواره مسافران زیادی به این استان زرخیز ، سرسبز و دیدنی مسافرت می کنند .

براساس این گزارش، طبق آمار رسمی همواره استان مازندران پذیرای بیشترین مسافر از نقاط مختلف کشور است .

تنها مشکل این استان تمام نشدن پروژه بزرگراههای جاده های کندوان و هراز است که متاسفانه بعد از 40 سال که از انقلاب می گذرد همچنان نیمه کاره مانده است !؟

این مشکل موجب به دردسر افتادن مسافران در ایام تعطیل می شود و در ضمن با توقف بیش از اندازه ماشین ها ناخودآگاه مصرف بنزین بالا می رود و ضمنا موجب می شود که ساعتها بجای گردش در صف جاده های شلوغ سرگردان باشند ....

یکی از مکانهای دیدنی استان مازندران مرداب زیبای دیوک است که در نزدیکی منطقه کلاردشت قرار دارد . این مرداب زیبا در دل جنگل است وفوق العاده دیدنی ست و به همین جهت مورد استقبال مسافران زیادی قرار می گیرد .

مرداب زیبا و اسرارآمیز دیوک مازندران در کدام نقطه است؟
 

این مرداب شگفت‌انگیز و متفاوت از جاده‌ چالوس که حتی اگر بارها و بارها آن را پیموده باشیم باز هم تازگی دارد و نکته‌ای جدید برای کشف کردن، آغاز می‌شود. بعد از اینکه به کلاردشت رسیدید، راه جنگل را در پیش بگیرید، مرداب جایی در میان شاخ و برگ انبوه درختان سر به فلک کشیده‌ی جنگل است.

از میان جنگل که پیاده‌روی می‌کنید و زیبایی این میراث چندهزارساله و صدای پرندگان که لذت می‌برید، ناگهان مرداب دیوک در برابرتان آشکار می‌شود، و هم‌انگیز و اسرارآمیز. یکی از لذت‌های این سفر جنگل‌گردی و کشف مرداب است، بنابراین شاید بهتر باشد مکان دقیق را ندانیم و غافل‌گیر شویم و از لذت اکتشاف بی‌بهره نمانیم.

این مرداب آنقدر زیباست که مانند فیلم‌های اسرارآمیز و معمایی گه دیده اید که قهرمان داستان به جنگل می‌رود و با عبور از مسیری بکر مه‌آلود و خزه بسته و از میان بوته‌ها و تنه‌ی درختان کهنسال که بر زمین افتاده‌اند، ناگهان با منظره‌ی عجیبی مواجه می‌شود، آبگیری که سطحش پوشیده از خزه است و درختان محاصره‌اش کرده‌اند و شعاع آفتاب از میان شاخه‌های درختان بر سطح آبگیر بازی نور را به راه انداخته‌اند. این تصویر دقیقا همان چیزی که با آن رو به رو می‌شوید انقدر وسوسه‌کننده و زیباست که از دیدن آن مسلما لذت خواهید برد .

  مسعود پاشنا

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
عالی بود بازم ازجاهای دیدنی مازندران بگویید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار